Gerdab.IR | گرداب

صادرات تجهیزات سانسور اینترنت، جرم دولت انگلیس

تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۱

دولت انگلیس علی‌رغم ادعای خود در مورد ضرورت دفاع از آزادی بیان در اینترنت، ضمن کنترل سختگیرانه عملکرد کاربران اینترنت در داخل و بلوکه کردن برخی سایت‌ها، تجهیزات متنوعی را برای سانسور اینترنت به اقصی نقاط جهان صادر می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از وی تری، دولت انگلیس از سوی گروهی از وکلا تهدید به شکایت به علت صادرات تجهیزات کنترل و سانسور اینترنت شده است.

این وکلا که گروهی موسوم به حریم شخصی بین المللی یا PI را تاسیس کرده اند با ارسال نامه ای برای "وینس کیبل"، وزیر امور تجارت، خلاقیت و مهارت ها از وی خواسته اند تا از قدرت قانونی خود برای جلوگیری از فروش چنین تجهیزاتی به دیگر کشورها بهره بگیرد.

دولت و شرکت های انگلیسی علی‌رغم ادعاهای خود در مورد ضرورت دفاع از آزادی بیان در اینترنت، ضمن کنترل سختگیرانه عملکرد کاربران اینترنت در داخل انگلیس و بلوکه کردن برخی سایت ها و سرویس ها، تجهیزات متنوعی را برای سانسور و کنترل اینترنت به اقصی نقاط جهان صادر می کنند.

اعضای گروه PI به وینس کیبل هشدار داده اند که اگر ظرف 21 روز به این نامه پاسخ ندهد علیه دولت انگلیس به دادگاه شکایت خواهند کرد. در نامه PI ادعا شده که شرکت های انگلیسی ابزار متنوعی برای نظارت بر اینترنت و کنترل آن به رژیم سرنگون شده مبارک در مصر و همین طور دولت ترکمنستان فروخته اند.

آنان از اینکه کیبل برای توقف این روند همکاری‌ای با وکلای انگلیسی نداشته به شدت اظهار ناراحتی کرده اند.

منبع: فارس