Gerdab.IR | گرداب

اسکیمرهای نامرئی سارقان اطلاعات کارت‌های عابربانک

تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۱

اسکیمرهای جدید آن‌قدر باریک و نازک هستند که درون شکاف ورودی کارت عابربانک قرار می‌گیرند و در عمل دیده نمی‌شوند.

به گزارش گرداب، اسکیمرها دستگاه های الکترونیکی کوچکی هستند که به وسیله سارقین روی دستگاه های خودپرداز نصب می شوند و تلاش می کنند تا اطلاعات کارت بانکی و رمز شما را سرقت کنند.

انواع متفاوتی از این اسکیمرها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد، اما نوع جدید آنها تقریبا غیر قابل شناسایی شده است.

اسکیمرهای جدید آنقدر باریک و نازک هستند که درون شکاف ورودی کارت عابربانک قرار می گیرند و در عمل دیده نمی شوند. مدل جدید به راحتی اطلاعات کارت شما را از روی نوار مغناطیسی اش می خواند و در حافظه اش ذخیره می کند.

در کنار آن جناب سارق به رمز کارت عابربانک شما نیز نیاز دارد و به همین خاطر یک پد فلزی هم روی کی پد خودپرداز قرار می دهد. این کی پد دقیقا مانند کی پد اصلی خودپرداز است و به گونه ای روی آن قرار می گیرد که شما متوجه این موضوع نمی شوید که یک کی پد اضافه روی شماره های اصلی قرار گرفته و مشغول سرقت رمز عبور شماست.

کارشناس های امنیتی می گویند که پیشرفت اسکیمرهای موجود سبب شده که هنگام استفاده از خودپردازها دقت بیشتری داشته باشید و در صورتی که به چیزی مشکوک شدید از استفاده از خودپرداز خودداری کنید و به مسئول مربوطه اطلاع دهید.

منبع: نگهبان