Gerdab.IR | گرداب

3.9 میلیون دلار خرج لابی با دولت آمریکا برای گوگل

تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۱

این گروه لابی که انجمن اینترنت نام گرفته در سپتامبر سال جاری میلادی آغاز به کار خواهد کرد و مقر اصلی آن در واشنگتن خواهد بود.

به گزارش گرداب به نقل از زد دی نت، چهار شرکت بزرگ اینترنتی در آمریکا برای لابی با دولت آمریکا و افزایش نفوذ و تاثیرگذاری خود گروه لابی تازه ای تشکیل داده اند. مدیران این شرکت ها هدف از این کار را رفع مشکلات مربوط به رگولاتوری و همین طور مقابله با برخی گرفتاری های سیاسی عنوان کرده اند. قرار است در آینده بر تعداد اعضای این اتحادیه تجاری باز هم افزوده شود.

این گروه لابی که انجمن اینترنت یا Internet Assocation نام گرفته در سپتامبر سال جاری میلادی رسماً آغاز به کار خواهد کرد و مقر اصلی آن در واشنگتن خواهد بود. ریاست این انجمن بر عهده "مایکل بکرمن" خواهد بود که قبلا رئیس کمیسیون تجارت و انرژی مجلس نمایندگان آمریکا بوده است.

وی در این مورد گفته است این انجمن تلاش می کند تأثیر اینترنت را برای نمایندگان کنگره و دولت شفاف تر کند و بر سیاست گذاری در این زمینه تاثیرگذار باشد. رسیدگی به موضوعات مربوط به حریم شخصی، تسهیل دریافت ویزا برای متخصصان خارجی حوزه آی تی، کاهش مالیات بر درآمد فعالان این حوزه و... از جمله دیگر موضوعات کار این گروه لابی است.

تنها در ماه های آوریل تا ژوئن "گوگل" و "فیس بوک" به ترتیب 3.9 میلیون دلار و 960 هزار دلار برای لابی با نهادهای دولتی هزینه کرده اند. این رقم در مورد "ای بی" و "آمازون" هم به 400 و 690 هزار دلار می رسد.

منبع: فارس