Gerdab.IR | گرداب

گسترش بیش از پیش بد‌افزارهای موبایلی

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۱

تولید بدافزارهای موبایلی در نیمه اول سال 2012 به بیش از سه برابر مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا كرده است.

به گزارش گرداب، بنا بر گزارش شركت امنیتی NetQin در پكن، بدافزارهای موبایلی به سرعت در حال گسترش هستند و در نیمه اول سال 2012 نزدیك به 13 میلیون تلفن همراه را در سراسر دنیا آلوده ساخته‌اند. این مقدار 177 درصد بیش از مقدار مشابه سال قبل است.

در گزارشی كه شركت مزبور در مورد وضعیت امنیت موبایل در جهان منتشر كرده است، یك افزایش ناگهانی در ماه ژوئن دیده می شود كه در آن 3.7 میلیون موبایل آلوده شده اند كه از لحاظ تاریخی بی سابقه است. همچنین در این ماه یك ركورد دیگر زده شده است. در ماه ژوئن 5582 بدافزار برای گوشی های دارای سیستم عامل اندروید طراحی شده‌اند.

در نیمه اول سال 2012، شركت NetQin متوجه شده است كه اكثر بدافزارهای تشخیص داده شده؛ یعنی %78 تلفن های همراه دارای سیستم عامل اندروید را هدف قرار داده‌اند. سیستم عامل Symbian برای گوشی های نوكیا در رده بعدی حملات قرار دارد. این روند برخلاف روند سال گذشته است كه در آن 60 درصد حملات بر روی گوشی‌های symbian انجام شده بود.

در مجموع این شرکت 17676 بدافزار موبایلی را در نیمه اول 2012 تشخیص داده است كه نسبت به شش ماهه دوم سال 2011، 42% افزایش داشته است.

یك چهارم بدافزارهای تشخیص داده شده از كشور چین سرچشمه گرفته اند كه در صدر كشورهای تولیدكننده بدافزار موبایلی قرار گرفته است. سپس كشور روسیه با 17% و آمریكا با 16.5% قرار دارند.

منبع: ماهر