Gerdab.IR | گرداب

تجربيات غير اخلاقي در زندگي آنلاين كودكان

تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۸۹

تحقيقات سالانه "گزارش خانوادگي نورتون" كه توسط شركت ايمني نورتون انجام مي گيرد نشان مي دهد كودكان و نوجوانان در جهان مجازي اينترنت به شدت در معرض مفاهيم غير اخلاقي، خشن و ناخوشايند قرار دارند.

به گزارش گرداب، كودكان و نوجوانان در جهان مجازي اينترنت به شدت در معرض مفاهيم غير اخلاقي، خشن و ناخوشايند قرار دارند.

تحقيقات سالانه "گزارش خانوادگي نورتون" كه توسط شركت ايمني نورتون انجام مي گيرد نشان مي دهد كودكان و نوجوانان در جهان مجازي اينترنت به شدت در معرض مفاهيم غير اخلاقي، خشن و ناخوشايند قرار دارند.

اين تحقيقات بر روي عادات و رفتارهاي آنلاين دو هزار و 800 كودك و بيش از هفت هزار نوجوان در سرتاسر جهان انجام گرفته و نشان مي دهد از هر 10 كودك 6 كودك در زندگي آنلاين خود تجربيات ناخوشايندي را تجربه كرده است.

در اين مطالعه مشخص شد كودكان به صورت ميانگين در هفته 24 ساعت را در اينترنت به سر مي برند در حاليكه بيش از نيمي از كودكان مورد مطالعه اعلام كرده‌اند در حين جستجو در اينترنت در معرض مفاهيم نامناسب قرار گرفته اند و يا براي ملاقات با فردي از فضاي مجازي در زندگي واقعي ترغيب شده‌اند.

يك پنجم كودكان از انجام يكي از كارهايي كه به صورت آنلاين انجام داده اند اعلام پشيماني كردند در حالي كه 39 درصد از نوجوانان مي‌گويند تجربيات منفي در اينترنت آنها را خشمگين مي‌كند. در حدود دو سوم نيز از اين تجربيات احساس بدي داشته و نگران، هراسيده و ناراحت شده‌اند.

همچنين اين مطالعات نشان داده‌اند 45 درصد از خانواده‌ها به دليل اينكه كودكانشان خواستار مداخله پدر و مادر در زندگي آنلاين آنها شده اند از قرارگيري فرزندانشان در معرض مفاهيم نامناسب آگاه بوده‌اند.

به گفته "آن كولير" مدير سازمان ايمني شبكه ConnectSafely كه در انجام اين مطالعات با شركت نورتون همكاري داشته است اين گزارش نگاهي گذرا بر زندگي آنلاين جوانان و نوجوانان كشورهاي مختلف به زبان خود آنها است.

وي مي گويد: "اين گزارش نه تنها نشان مي دهد موضوعات ايمني و امنيتي براي والدين سرتاسر جهان وجود دارد بلكه مي‌تواند ديدگاه‌ها و اطلاعات مفيدي را براي بهبود دادن توانايي خانواده‌ها در كمك به استفاده ايمن فرزندانشان از اينترنت و حفظ ارتباط خانواده‌ها با اينترنت و تكنولوژيهاي روز را فراهم آورد."

منبع: رجا نیوز