Gerdab.IR | گرداب

استمداد آل خلیفه از روباه پیر؛

بدافزار انگلیسی به دنبال مخالفان آل خلیفه

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۱

جاسوس افزار انگلیسی فعالان سیاسی کشور بحرین بر ضد رژیم آل خلیفه را هدف قرار داده و تلاش کرده با جاسوسی از آن‌ها اطلاعات مدنظرش را جمع‌آوری کند.

به گزارش گرداب به نقل از بلومبرگ، محققان امنیتی از شناسایی یک جاسوس افزار خطرناک به نام "FinFisher" خبر داده اند که به وسیله شرکت انگلیسی Gamma Group طراحی شده است.

این جاسوس افزار که در خدمت اهداف جاسوسی دولت انگلیس است تاکنون رایانه هایی در 5 قاره جهان را آلوده کرده و به طور گسترده در حال جاسوسی و سرقت اطلاعات است.

FinFisher به طور مخفیانه رایانه ها را تحت نظر می گیرد و مکالمات انجام شده با استفاده از نرم افزار تلفن اینترنتی "اسکایپ" را استراق سمع می کند. وبکم های کاربران را روشن کرده و تصاویر آن را ضبط و سرقت می کند و اطلاعات شخصی کاربران رایانه ها را می دزدد. ظاهرا شرکت انگلیسی، FinFisher را برای استفاده دولت انگلیس و پلیس و نهادهای قضایی آن طراحی کرده است.

FinFisher فعالان سیاسی کشور بحرین بر ضد رژیم آل خلیفه را هم هدف قرار داده و تلاش کرده با جاسوسی از آنها اطلاعات مدنظرش را جمع آوری کند.

موسسه امنیتی Rapid7 که به طور گسترده در حال تحقیق در مورد این جاسوس افزار است از ارسال اطلاعات جاسوسی FinFisher از بحرین به سرورهای فرمان و کنترل خاصی خبر داده است. از جمله دیگر کشورهایی که جاسوسی FinFisher از آنها ثابت شده می توان به استرالیا، چک، امارات، اتیوپی، استونی، اندونزی، لیتوانی، مغولستان، قطر و آمریکا اشاره کرد.

کارشناسان معتقدند برخی دولت های یاد شده از این جاسوس افزار برای جاسوسی از فعالان حقوق بشر و شناسایی مخالفان سیاسی بهره گرفته اند. همچنین ظن آن وجود دارد که FinFisher با همکاری دولت بحرین و انگلیس برای مقابله با نیروهای انقلابی استفاده شده و اطلاعات حساسی از طریق آن جمع آوری شده باشد.

منبع: فارس