Gerdab.IR | گرداب

حمايت وهابیون سعودی از تحریم ایران و فتنه گران

تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۸۹

مقامات امنیتی سعودی در ماه گذشته سرمایه گذاری رسانه‌ای در سراسر خلیج فارس به‌عمل آورده اند تا علیه رئيس‌جمهوري ايران یک کمپین راه اندازی شود و جریان فتنه در ایران را در سالروز مراسم انتخابات ریاست جمهوری تقویت کنند.

وهابيون سعودي نقش فعالي در حمايت از جريان فتنه پس از انتخابات ايران و به موازات آن حمايت عملياتي براي متقاعد كردن ساير كشورها در اعمال تحريم‌ها عليه ايران انجام داده‌اند.

به گزارش گرداب، سعود الفيصل وزير خارجه عربستان سعودي در جلسه فوریه 2010 خود با هيلاري كلينتون وزير خارجه امريكا در شهر ریاض به تفصيل ادعاهايي در مورد آنچه كه آن را تهدید هسته‌ای ایران مي‌خواند، مطالبي عنوان كرده و گفته بود که این برنامه نیازمند راه حل‌های فوری! است، به طوري كه تحریم‌ها در اين زمينه جواب نمی‌دهد.

مارس 2010 امارات متحده عربی به‌همراه عربستان سعودی به امریکا کمک کردند تا ايالات متحده بتواند در مذاکرات خود با چیني‌ها به آن‌ها اطمینان دهد که هیچ‌گونه مشکلی از بابت صدور نفت و کاهش صادرات نفت ایران به‌دلیل تحریم‌های جهانی علیه صنایع نفت و گاز ایران در صورت موافقت این کشور با تحریم نخواهد داشت و این دو کشور با افزایش تولید نفت، جبران عقب ماندگی ایران را خواهند كرد.

در نوامبر 2009 نيز نیروهای زمینی پادشاهی سعودی وارد خاک یمن شدند و با حمایتی که از سوی نیروی هوایی امریکا برای خود ایجاد کردند و نتیجه آن جنگ با شیعیان یمنی 133 کشته و 500 سرباز اسیر شده و زخمی برای سعودی به ‌جای گذاشت.

براساس گزارش شبکه خبری "نهارین نت" عراق، مقامات امنیتی سعودی در ماه گذشته سرمایه گذاری رسانه‌ای در سراسر خلیج فارس به‌عمل آورده اند تا علیه رئيس‌جمهوري ايران یک کمپین راه اندازی شود و جریان فتنه در ایران را در سالروز مراسم انتخابات ریاست جمهوری تقویت کنند. بر اساس گزارش این شبکه خبری، هدف سعودی‌ها از این اقدام، نمايش یک بحران واقعی در ایران و تقويت و روحيه دادن به جرياني است كه ضعيف‌تر از قبل شده است.

منابع اطلاعاتی غربی که این گزارشات از سوی آنها به بیرون درز کرده است، می گویند که "بخش ایران" در شعباتی از سازمان MI6 انگلستان و سازمان سيا امریکا همکاری جدي دارند و نحوه تقويت جریان مخالف موسوم به جنبش سبز را برآورد اطلاعاتی كرده‌اند.

شبکه رسانه ای که سعودی‌ها در سالگرد انتخابات ایران براي تقويت اين جريان تجهیز کرده بودند، شامل شبکه تلویزیونی العربیه و رقیب آن، یعنی الجزیره بوده است.

عطاالله مهاجرانی، علیرضا نوری زاده و یک مامور اطلاعاتی غربی، طراحي برنامه‌هاي شبکه العربیه براي اين كارويژه را در دست داشتند.

با اين حال، مرموزترين اقدام وهابيون سعودي که چند و چون آن هنوز در پرده ای از ابهام مانده است، نحوه قتل خواهر زاده کاندید شکست خورده در حین پیاده روی در خیابان‌های تهران و شناسایی اطلاعاتی این شخص توسط عوامل وهابي است که می تواند فرضیه های حمایت اطلاعاتی و عملیاتی آن‌ها از فتنه‌گران در ایران را کامل كند.
 
منبع: رجا نیوز