Gerdab.IR | گرداب

سقوط آزاد ارزش سهام فیس‌بوک

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۱

ارزش سهام فیس‌بوک روز گذشته سقوطی بی سابقه را تجربه کرد که حتی شائبه برکناری زوکربرگ را مطرح کرد.

به گزارش گرداب، ارزش سهام "فیس بوک" در بازار بورس روز دوشنبه بعدازظهر به رقم بی سابقه 18.75 دلار کاهش یافت که تقریبا برابر با نیمی از ارزش سهام این شرکت در اولین روز عرضه آن است.

علت این سقوط عملکرد بد فیس بوک در هفته های اخیر اعلام شده است. همچنین این سقوط باعث شده تا ارزش اموال زوکربرگ هم به شدت کاهش یافته و از 20 میلیارد دلار به زیر 10 میلیارد دلار برسد.

ارزش سهام فیس بوک روز جمعه هم به 19 دلار رسیده بود و در یک هفته گذشته هم به طور متوسط 13 درصد نزول را نشان می دهد.

تحلیلگران معتقدند بازار سهام هنوز در مورد آینده فیس بوک مطمئن نیست و تا زمانی که در این زمینه اطمینان حاصل نشود این شرایط کماکان ادامه می یابد. آنان می گویند در صورت ادامه این شرایط ممکن است سهام داران بزرگ فیس بوک دست به فروش سهام خود بزنند که این شرایط، وضعیت این شرکت را بیش از گذشته متزلزل خواهد کرد.

 در این راستا برخی از تحلیل‌گران معتقد هستند که مارک زوکربرگ باید از سمت مدیرعاملی فیس‌بوک کنار گذاشته شود.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی، نقطه نظرات چهار سرمایه‌گذار مهم شرکت فیس‌بوک را منتشر کرده است. در این گزارش سام هامادا (رئیس شرکت تحقیقاتی پریو کو)، باری ریتولز (رئیس شرکت تحقیقاتی فیوژن آی‌کیو)، کریس والن (مدیرعامل شرکت تانگنت کپیتال) و اسکات سویت (مدیر ارشد شرکت آی.پی.او یوتیک) گفته‌اند که مارک زوکربرگ باید به عنوان یک فرد خلاق حفظ شود اما فیس‌بوک باید فرد دیگری را به عنوان مدیرعامل انتخاب کند که از تجربه بیش‌تری برخوردار باشد.

در این خصوص سایت خبری مشبل نیز یک نظرسنجی برگزار کرده است و تا لحظه نگارش خبر 45.69 درصد از شرکت کنندگان مخالف برکناری زوکربرگ و 51.54 درصد موافق برکناری وی از سمت مدیرعاملی فیس‌بوک هستند.