به گزارش
گرداب به نقل از ایرنا، مدیر مجموعه سرویس های چاپار گفت: «روزانه 1500 نفر در رایانامه "چاپار" (پست الكترونیكی داخلی) ثبت نام می كنند و تعداد كاربران این مجموعه هم اكنون به 200 هزار نفر رسیده است.»
"سلمان افشار" اظهار داشت: «با توجه به تعداد كاربران استفاده كننده در كشور به نظر می رسد ظرف چند ماه اخیر رایانامه های ایرانی با استقبال خوبی از سوی كاربران روبرو بوده اند و رقابت ها نیز سخت و فشرده بوده است.»
وی گفت: «اگر حمایت های لازم از تولید ملی صورت نگیرد، ارائه كنندگان خدمات در بخش خصوصی نمی توانند با "جی میل" و "یاهو" رقابت كنند.»
وی درباره میزان استقبال از رایانامه چاپار گفت: «تغییر در كاربران برای استفاده از رایانامه های داخلی بسیار كم و آرام است و درصد استفاده از ایمیل های فارسی به كندی در حال افزایش است.»
افشار با اشاره به ضعف فناورانه برای مقابله با سرویس های خارجی مانند گوگل و یاهو اظهارداشت: «با افزایش هرچه بیشتر امكانات ما در رقابت با سرویس های خارجی، سرعت استفاده از ایمیل های بومی افزایش می یابد.»
مدیر مجموعه سرویس های چاپار در ادامه با بیان اینكه در میان سه ارائه كننده خدمات داخلی "ایران دات آی آر"، پست و چاپار، درگاه الكترونیكی چاپار تنها ارائه كننده خدمات برخط و رایگان است افزود: «در صورتی كه حمایت های بیشتری از سوی سازمان سیاستگذار صورت گیرد می توانیم تا سال آینده سرویس اشتراك ویدئو و عكس را در چاپار داشته باشیم؛ بنابراین نیازمند یك عزم ملی از سوی تمامی نهادهای مربوطه از جمله دانشگاه ها برای تولید دانش در این زمینه هستیم.»
وی خاطرنشان كرد: «اگر چرخه تجاری مورد نیاز ارائه كنندگان خدمات آنلاین در كشور در حوزه فناوری اطلاعات درست تعریف و حمایت شود می توان انتظار داشت خدماتی همانند 5 سال اول یاهو و جی میل در كشور داشته باشیم. همچنین اگر این خدمات ارزش افزوده مناسبی را به سرویس دهندگان داخلی اضافه كنندمیزان استقبال كاربران از درگاه های پست الكترونیك ملی و داخلی افزایش می یابد.»