Gerdab.IR | گرداب

هشدارهاي مهم به صاحبان تلفن همراه

تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۸۹

استفاده از گوشي تلفن همراه که قابليت‌هاي فراواني دارند، مستلزم رعايت نكات ايمني فراواني است تا وسيله‌اي براي سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب و سودجو قرار نگيرد.

گرداب- امروزه گوشي‌هاي تلفن همراه تنها به عنوان يك تلفن مطرح نيستند، بلكه يك ابزار مخابراتي مهم در تبادل اطلاعات نيز به شمار مي‌روند.

گوشي‌هاي تلفن همراه پيشرفته، با داشتن قدرت اتصال به شبكه‌هاي ماهواره‌اي، اينترنت، امكانات تصويربرداري و عكاسي و حتي شنود اطلاعات در واقع پرسرعت‌ترين وسيله براي تبادل اطلاعات است و بيشتر مردم نيز به اين موضوع آگاه هستند.
بنابراين استفاده از گوشي تلفن همراه كه حمل و نقل و نگهداري‌شان نيز بسيار راحت است و قابليت‌هاي فراواني دارد، مستلزم رعايت نكات ايمني فراواني است تا وسيله‌اي براي سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب و سودجو قرار نگيرد.

مهمترين نكته قابل توجه اين است كه افراد از نگهداري عكس و فيلم‌هاي خصوصي در تلفن همراه خود بشدت خودداري كنند، چرا كه در صورت مفقود شدن يا سرقت اين وسيله، اطلاعات و فيلم‌هاي شخصي‌شان در اختيار ديگران قرار مي‌گيرد.
 
متأسفانه برخي افراد تبهكار با سوء‌استفاده از اطلاعات خصوصي افراد و بهره‌مندي از همين وسيله كوچك به انتشار گسترده عكس و فيلم‌هاي خصوصي مردم مي‌پردازند. اين در حالي است كه با سوء‌استفاده از نرم‌افزارهاي خاص مي‌توان به راحتي تمام اطلاعات شخصي، حساب‌هاي بانكي، پيامك‌ها و عكس و فيلم‌هاي خصوصي افراد را در كمتر از چند ثانيه به تلفن همراه ديگري منتقل كرد، بدون آنكه فرد متوجه اين انتقال اطلاعات شود.

منبع: روزنامه ایران/شماره 4534