Gerdab.IR | گرداب

پنج راه برای مبارزه با اسپم

تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۱

زمانی که ایمیل‌های اسپم دریافت می‌کنید مستقیما آن را به سطل زباله راهنمایی نکنید. ابتدا باید آن را به عنوان یک اسپم گزارش دهید.

گرداب- همه‌ ما می‌دانیم که این ایمیل‌های تبلیغاتی و ناخواسته چقدر عذاب‌آور هستند و جعبه‌ دریافت ایمیل‌ها را به حال و روزی درمی‌آورند که دیگر نمی‌توان ایمیل‌های واقعی را از میان آن‌ها تشخیص داد و در این حال است که چک کردن ایمیل برای ما کاری بس دشوار و زمان‌بر خواهد بود. پیشنهاد می‌شود که به این نوع ایمیل‌ها اصلاً اعتماد نکنید ، زیرا که عموماً به وسیله آن‌ها از افراد سوء استفاده های مالی می‌شود و یا باعث ویروسی شدم رایانه شما می‌شوند. زدودن ایمیل از اسپم ها کار چندان مشکلی نیست و از روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد که از جمله از آن‌ها می‌تواند نصب یک پلاگین ضد اسپم روی نرم‌افزار ایمیل باشد. اما قبل از آن باید به چند نکته اساسی و مهم توجه کنید تا بتوانید این نوع ایمیل‌های کسل کننده را به حداقل برسانید. در ادامه‌ مطلب به تعدادی از این نکات اشاره می‌شود.



1. از ایمیل های اسپم لغو عضویت نکنید
یکی از ترفندهایی که اسپمرها برای شناسایی ایمیل‌های فعال انجام می‌دهند قرار دادن فرایند لغو عضویت در ایمیل‌ها است. به این‌گونه که در ایمیل‌های اسپم یک لینک برای لغو عضویت وجود دارد و شما غافل از اینکه این یک ترفند است ایمیل خود را وارد می‌کنید تا از این پس ایمیل تبلیغاتی دریافت نکنید اما آنان از این روش برای اینکه تشخیص بدهند ایمیل شما یک ایمیل فعال است و شما آن‌ها را مرتباً می‌خوانید استفاده می‌کنند.

2. آدرس ایمیل خود را فاش نکنید
ربات‌های ایمیل یاب ربات‌هایی هستند که در صفحات وب به جست‌وجو می‌پردازند و آدرس‌های ایمیل را جمع آوری می‌کنند. آن‌ها می‌توانند آدرس‌های ایمیل را از وب‌سایت، وبلاگ، انجمن‌ها، شبکه های اجتماعی و... جمع آوری کنند. یکی از روش‌های آن‌ها برای تشخیص آدرس ایمیل وجود حرف @ در میان متن است. پس برای جلوگیری از آن می‌توانید ایمیل خود را (به غیر از هنگام عضویت در سایت‌ها) به شکل Name (at) Domain (dot) Com وارد کنید و یا می‌توانید آن را به صورت یک تصویر درآورید که برای ایمیل یاب‌ها قابل تشخیص نباشد. برای این کار می‌توانید از ابزار Mailonpix استفاده کنید.

3. اسپم های خود را گزارش کنید
زمانی که ایمیل‌های اسپم دریافت می‌کنید مستقیما آن را به سطل زباله یا Trash راهنمایی نکنید. ابتدا باید آن را به عنوان یک اسپم گزارش دهید. برای این کار بر روی دکمه Report Spam کلیک کنید تا سرویس دهنده شما نیز از اسپم بودن آن آگاه شود. در این صورت اسپمرها به تدریج شناسایی می‌شوند و سرویس دهنده شما اجازه ارسال شده ایمیل‌های اسپم را نمی‌دهد.

4. حساب های ایمیل خود را متمایز کنید
یکی از راه‌هایی که می‌توان برای جدا کردن ایمیل‌های اسپم از ایمیل‌های واقعی به‌کار برد استفاده از چندین ایمیل است. برای خود چندین حساب ایمیل داشته باشید و هر کدام را در جای مناسب به‌کار ببرید. یکی را فقط در موقع خرید یا ثبت نام در سایت‌ها یا مکاتبه با دوستان یا موارد شخصی استفاده کنید و دیگری را در سایر موارد به‌کار ببرید. در این صورت ایمیل‌های تبلیغاتی شما خود به خود جدا می‌شوند.

5. HTML و JavaScript را غیرفعال کنید
در اسپم های پیشرفته برای زیبا جلوه دادن تبلیغات و منحرف کردن شما به سمت صفحات تبلیغاتی از عناصر HTML و JavaScript استفاده می‌شود. همچنین امکان انتقال کرم‌های اینترنتی، جاسوس‌ها و ویروس‌ها وجود دارد. بنابراین می‌توانید با غیرفعال کردن اچ‌تی‌ام‌ال و جاوا-اسکریپت از شر آن‌ها نیز راحت شوید. خوشبختانه تقریبا در همه‌ سرویس‌دهنده‌ها (GMX ,Gmail ,Yahoo... ) امکان غیرفعال کردن آن‌ها وجود دارد.

پی سی مدیا