Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های وب 36

تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۱

نرم‌افزار حجاج/ انگشتر دوربینی/ آلبوم عکس پاورپوینتی/ نخ بخیه هوشمند/ نحوه انتقال اطلاعات از رایانه قدیمی به جدید/ پیامک هشدار قبل از زلزله/ ایمیل‌تان را با دوربین چک کنید/ آموزش پاک‌کردن سی‌دی و ‌دی‌وی‌دی و...

به گزارش گرداب، "حاشیه‌های وب 36" همچون پنج‌شنبه‌های گذشته با خبرهای جذاب و خواندنی از سرتاسر دنیای فناوری تقدیم حضورتان می‌شود. بفرمایید؛ گوارای وجود!

نرم‌افزاری شامل 72 كتاب الكترونيكی ويژه زائران  
نرم‌افزار "همراه زائر" ويژه تلفن همراه شامل بيش از 60 عنوان فيلم و صوت موبايلی، بيش از 200 عدد تصوير و 72 عنوان كتاب الكترونيكی است كه در پايگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمايندگی ولی فقيه در امور حج و زيارت بارگذاری شد.

انگشتر دوربيني نابينايان ساخته شد
محققان نوعي رابط پوشيدني موسوم به EyeRing طراحي كرده‌اند كه به افراد نابينا امكان اشاره كردن به يك شيء براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد آن را مي‌دهد.



ابداع نخ بخیه هوشمند
مکانیسم این نوع بخیه هوشمند به گونه‌ای است که سنسورهای الکتریکی متصل به پوست می‌توانند وجود عفونت را مخابره کنند، به این صورت که با شروع عفونت دمای محل زخم بالا رفته و زخم گرم می‌شود.

طراحي تبلت با قابليت رديابي حركات چشم
محققان نسل جديد تبلت ردياب حركات چشم را طراحي كرده‌اند كه امكان كار با اين گجت بدون نياز به استفاده از موس يا لمس صفحه نمايش را به ويژه براي افراد ناتوان جسمي فراهم مي‌كند.



افزودن دو واحد درس تبليغ دين در فضای مجازی به دروس حوزه‌های علميه  
عضو كميسيون فرهنگی مجلس از حوزه‌های علميه درخواست كرد تا به منظور آشنايی بيشتر طلاب با موضوع تبليغ دين در فضای مجازی، دو واحد درسی با سرفصل‌هايی همچون آشنايی با كامپيوتر، اينترنت و تبليغ در فضای مجازی را به دروس طلاب اضافه كنند.

تمام برنامه‌ها و فایل‌های خود را از کامپیوتر قدیمی به جدید منتقل کنید  
با برنامه PCmover همه آنچه که در سیستم قدیمی نصب شده را می‌توانید به سیستم جدید بیاورید و مجددا از آن استفاده كنيد. اين برنامه حتی انتقال ستینگ کامپیوتر قدیمی اگر یک نوع سیستم عامل باشد را انجام می‌دهد. حجم برنامه 84 مگابایت است.



ساخت آلبوم عکس در "پاورپوينت"
1.    Powerpoint را اجرا و سپس از منوي Insert و در قسمت Picture روي گزينهNew Photo Album کليک کنيد.
2.    در پنجره جديد روي File/Disk کليک و سپس عکس‌هاي مورد نظر خود را از روي هارد سيستم انتخاب و با گزينه Insert آن‌ها را به فهرست آلبوم خود اضافه کنيد.
3.    در قسمت Album Layout با انتخاب يکي از گزينه‌هاي موجود، حالت نمايش عکس‌ها را مشخص کنيد.
4.     براي ايجاد آلبوم شخصي خود روي Create کليک کنيد.

تبلت‌های جیبی در راهند
در این طرح از یک صفحه انعطاف‌پذیر استفاده شده است به گونه ای که صفحه تلفن همراه خم می‌شود و به پشت صفحه اصلی می‌رود و در صورت نیاز به یک تبلت می‌توانید صفحه را باز و از آن استفاده کنید.



شارژ‌ کردن موبایل روی دوچرخه!
اکوایکس پاور دوچرخه‌ای است که انرژی حرکتی پدال دوچرخه را به الکتریسیته تبدیل کرده تا بتوان از آن برای شارژ کردن تلفنهای هوشمند یا دستگاه‌های مشابه استفاده کرد.



دانلود رایگان نرم‌افزار فارسی ساخت درایو مجازی
نرم‌افزار SaiedSoft MakBit Virtual CD/DVD 1.9.2 یک شبیه‌ساز کارآمد برای انواع ایمیج‌هایی است که از لوح‌‌های فشرده یعنی سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها گرفته شده است.
با استفاده از این ابزار می‌توان همزمان ۲۰ درایو مجازی ایجاد کرد و با استفاده از همان ۲۰ درایو مجازی، به صورت همزمان ایمیج‌ها را هم بارگذاری کرد؛ امری که به صورت فیزیکی تقریبا بسیار سخت و دشوار و البته هزینه‌بر است.
برای دانلود اینجا را کلیک کنید.




آموزش پاک کردن سی‌دی و دی‌وی‌دی با یک عکس
توصیه می‌شود برای پاک کردن سطح سی‌دی یا دی‌وی‌دی از پاک‌کننده‌های استاندارد در بازار استفاده شود. نکته مهم هنگام تمیز کردن دیسک روش پاک کردن است که توصیه می‌شود مطابق عکس زیر این کار را انجام دهید.



چه چیزهایی بر روی صفحه اصلی تلفن همراه شماست؟
از نظر علم زیبایی‌شناسی به طور عملی می‌توان اثبات کرد که طیف وسیعی از دلایل وجود دارد که نشان می‌دهد رابطه‌ای بین صفحه نمایش گوشی ما و نوع شخصیت و راهی که در پیش گرفته‌ایم وجود دارد.

هواپيماي خود را پرينت بگيريد!
در پروژه MakerPlane با كمك يك برنامه منبع باز، هواپيماي مورد نظر طراحي و قطعات مختلف آن به وسيله پرينتر سه بعدي چاپ شده يا از طريق دستگاه قالب‌سازي CNC mill آماده ميشود.

نگه‌دارنده آی‌فون در اتومبیل‌تان
نگه‌دارنده iClip امکان نگه داشتن آی‌فون را در موقعیت‌های مختلف برای کاربران فراهم می‌کند. این پایه به شکل کشویی به گوشی وصل می‌شود و می‌توان آن را در قسمت‌های مختلف اتومبیل از جمله روی شیشه، داشبورد و حتی سایه‌بان نصب کرد و هم از GPS آن برای ناوبری استفاده کرد و هم برای مکالمه و سرویس پیامک با دستور صوتی بهره برد.




پيامك هشدار قبل از زلزله
كاربران ژاپني گوشي‌هاي آيفون كه اين نرم‌افزار را روي سيستم عامل جديد iOS اپل خود داشته باشند، مي‌توانند در صورت اتصال به سامانه پيش‌هشداردهنده، دو دقيقه قبل از زلزله پيامكي دريافت كنند كه وقوع آن را اطلاع مي‌دهد.

ایمیل‌تان را با دوربین چک کنید
دوربین جدید شرکت ژاپنی نیکون با طراحی ساده " هدف بگیر و شلیک کن" دارای سیستم عامل اندروید است که علاوه بر برخورداری از قابلیت اتصال داخلی به سادگی و سرعت می‌توان عکسها را از اینترنت آپلود کرد و به اشتراک گذاشت. دوربین جدید S800c نیکون دارای قابلیت اتصال Wi-Fi است، اما نمی‌توان با استفاده از آن تماس تلفنی برقرار کرد.



مسابقه وبلاگ‌نویسی "حجاب و عفاف"
اداره کل امور رسانه‌های معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه های علمیه مسابقه وبلاگ‌نویسی "حجاب و عفاف" را در در سه سطح دانش آموزی، دانشجویی و حوزوی برگزار مي‌كند.
نام‌نویسی در این مسابقه از ۲۹مرداد ماه سال جاری آغاز شده و تا ۲۶مهرماه ادامه خواهد داشت.

برنامه تلفن همراه براي جلوگيري از گم شدن كودكان
برنامه "RubberBand" از يك حسگر متصل به كوله‌پشتي كودك استفاده كرده كه يك علامت راديويي را به تمام حسگرهاي كودكان ديگر در هر ثانيه منتشر مي‌كند.
اين علائم به‌وسيله يك گوشي همراه هوشمند جمع‌آوري شده كه قدرت علائم را بين هر جفت كودك گروه براي تعيين موقعيت آنها نسبت به يكديگر مي‌سنجد.
اگر كودكي از گروه جدا شده يا يك گروه كوچكتر شكل بگيرد، اين سيستم با به صدا درآوردن علامت هشدار به نمايش تصاوير كودك مربوطه مي‌پردازد.



مورچه‌های بارکددار، راهی برای بهبود عملکرد اینترنت
در یک پژوهش سه ساله قرار است بر روی هزار مورچه نادر، یک کوله‌پشتی بسیار کوچک که در واقع نوعی گیرنده رادیویی است کار گذاشته شود تا مشخص شود حشرات در شبکه‌های اجتماعی خود چگونه رفتار می‌کنند.
این گیرنده‌های رادیویی عملکردی مشابه بارکد دارد و بر هر مورچه یک عدد از آنها کار گذاشته می‌شود.
محققان درصددند با استفاده از شیوه‌های مورد استفاده مورچه‌ها در برقراری ارتباطات، شبکه‌های اینترنتی را تقویت کنند.

طراحي كفش پيشرفته با قابليت اندازه گيري ميزان پرش عمودي
محققان يك شركت بزرگ توليد كفش‌هاي ورزشي، كفشي مخصوص بسكتباليست ها طراحي كرده اند كه با استفاده از فناوري هاي پيشرفته قادر به اندازه گيري ميزان پرش عمودي و ساير عملكردها بر اساس انتخاب ورزشكار است.