Gerdab.IR | گرداب

گرداب/ ویروس مرموز "امنیت سیستم ویندوز 8" ردیابی شد

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۱

با وجود اینکه نسخه اصلی ویندوز 8 منتشر نشده است، اما کلاهبرداران سایبری از نام این ویندوز سود می‌برند.

به گزارش گرداب، محققین شرکت مک آفی اخیرا به یک ضد بدافزار جعلی برخورده اند که خود را با نام "امنیتِ سیستمِ ویندوز 8" معرفی می‌کند و در نگاه اول ظاهرا درست به نظر می‌آید.

 این محققین هشدار داده‌اند که این بدافزار پس از آلوده کردن سیستم کاربر، به او پیامهای امنیتی تقلبی نشان می دهد که این موضوع بیانگر این است که رایانه به انواع جاسوس افزارها و بدافزارها آلوده بوده و تنها این برنامه قادر به پاک کردن آنهاست.

ضد بدافزار جعلی امنیت سیستم ویندوز 8، یک پنجره از اسکن انجام شده و همچنین تعداد زیادی ویروس شناسایی شده نشان می دهد که اصلا وجود نداشته و کاملا واضح است که تقلبی هستند.
                    
حتی اگر قربانیان پی به تقلبی بودن بدافزار ببرند و متوجه شوند که هدف آن ترغیب به خریدن بدافزار و سوء استفاده از پول کاربر است، با این حال به سختی می توانند آن را حذف کنند.

این بدافزار برای محافظت از خود با یک کیت ریشه ای همراه است که با ایجاد یک سطل پر از رجیستری، نیم جین فایل و یک پوشه، حذف کردن دستی این بدافزار را تقریبا غیر ممکن کرده است و اگر هرگونه اشتباهی در فرایند حذف این بدافزار صورت گیرد می تواند برای همیشه سیستم شما را خراب کند.


                        
محققین حذف دستی این بدافزار را تنها به کاربران باتجربه‌ای همچون متخصصین و مدیران مجرب آی تی توصیه می کنند و دیگر کاربران باید از نرم افزارهای امنیتی متعارف برای حل این مشکل بهره برند. 

این نوع بدافزارها با توجه به نمونه های موجود در ویندوزهای XP، ویستا، هفت و حتی ویندوز مک OSX کاملا معمول و پیش پا افتاده هستند، ولی نکته جالب توجه در مورد این بدافزار این است که هکرها تصمیم به انجام این عمل قبل از عرضه ویندوز 8 گرفته اند.