Gerdab.IR | گرداب

گرداب/ سرقت اطلاعات خصوصی شهروندان از لپ‌تاپ اف‌بی‌آی

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۱

هکرها دلیل اقدام خود را آگاه کردن جامعه از این امر می دانند که چرا FBI بدون دلیل انبوهی از اطلاعات شخصی مردم را در اختیار داشته و از طریق آنها به ردیابی مردم پرداخته است.

به گزارش گرداب به نقل از اس‌سی‌مگزین، گروه هکری آنتی سک که با "انانیمس" ارتباط دارد، شماره شناسایی انحصاری (UDID) یک میلیون دستگاه اپل را از یک فایل در لپ‌تاپ FBI سرقت کرده اند.

UDID ها شامل مجموعه ای از شماره ها و حروف انحصاری است که به اپل و توسعه دهندگان برنامه های کاربردی اجازه می دهد که به شناسایی و یا ردیابی دستگاه هایی همچون آی‌فون وآی‌پد که بر روی پلت‌فرم IOS اجرا می شوند، بپردازد.
                                                               
روز یکشنبه این هکرهای سیاسی (Hacktivist) پیامی را منتشر کردند که طی آن مسئولیت این عمل را بر عهده گرفته اند. در این پیام چنین آمده است که آنها در مجموع اطلاعات بیش از 12 میلیون دستگاه اپل را که شماره های شناسایی انحصاری و پیامهای تبلیغاتی را شامل می شود، از نوت بوک وستروی شرکت دل که متعلق به "کریستوفر استانگل"، مأمور ویژه اف بی آی است، سرقت کرده اند.

آنها علاوه بر این، اطلاعات شخصی کاربران که شامل آدرس ها، شماره های همراه، زیپ کدها و دیگر جزئیات است را نیز پاک کرده اند.

انانیمس همچنین گفته که این اطلاعات را اصلاح کرده و تنها همان یک میلیون شماره شناسایی انحصاری و پیامهای تبلیغاتی برای انتشار کافی است.

در این پیام انانیمس به تعریض به استانگل که در دفتر نیویورک اف بی آی به عنوان محقق سایبری مشغول به کار است، بیان کرده که لپ تاپ وی در ماه مارس به وسیله یک ابزار سودجویانه جاوا (Java Exploit) مورد حمله قرار گرفته است.

این هکرها دلیل به نمایش گذاشتن این اطلاعات را آگاه کردن جامعه از این امر می دانند که چرا اف بی آی باید انبوهی از اطلاعات شخصی مردم بی گناه را بی دلیل در اختیار داشته باشد تا بتواند از طریق آنها به ردیابی مردم بپردازد.