گرداب/ اظهارنامه مالیاتی نامزد جمهوری‌خواه در دست هکرها

گرداب/ اظهارنامه مالیاتی نامزد جمهوری‌خواه در دست هکرها
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۱

هکرها به طور همزمان به دیگر احزاب علاقه مند اجازه خواهند داد تا با میت رامنی به رقابت برخیزند.

به گزارش گرداب، یک گروه هکری ادعا کرده است که اظهارنامه­ مالیاتی "میت رامنی"، کاندیدای جمهوری خواه  را دزدیده و در ازای بازگشت این اطلاعات 1میلیون دلار بیت کُین تا 28سپتامبر از وی درخواست کرده است.

بنا بر گزارشات آژانس های خبری، سرویس امنیت اطلاعات آمریکا در حال بررسی سرقت اطلاعات ادعا شده، در شعبه­ فرانکلین شرکت حسابداری PWC(PriceWaterhouseCoopers) هستند.

این گروه در نامه­ خود به PWC چنین گفته است: نسخه­ رمزگذاری شده­ سالهای مالیاتی اخیر شرکت شما به صورت فایل شده به همه­ رسانه­ های بزرگ خبری فرستاده خواهد شد؛ یقینا آمار سالهای قبل از 2010 مورد علاقه­ افراد بسیاری خواهد بود. درصورتی که طرف مقابل می­‌خواهد که کلید فایل رمزگذاری شده در روز 28 سپتامبر در دسترس عموم قرار نگیرد، باید مبلغ درخواستی را تا قبل از این موعد بپردازد.

رامنی در ماههای اخیر، به خاطر اجتناب از ارائه اظهارنامه مالیاتی پیش از سال 2010، مورد انتقاد شدید بوده است. اگرچه این پیغام از طریق Pastebin به PWS فرستاده شده، اما در این پیام آمده است که گروه این اطلاعات را در اختیار اولین فرد یا سازمانی خواهد گذاشت که از طریق تبدیل ارز این یک میلیون دلار را به صورت بیت کُین پرداخت کند.

همچنین در نامه چنین آمده است: به طور همزمان به دیگر احزاب علاقه مند اجازه داده خواهد شد تا با شما به رقابت برخیزند. برای کسانی که علاقه مند به انتشار اسناد هستند آدرس متفاوتی را قرار می­ دهیم تا در صورتی که 1میلیون دلار به آن حساب ریخته شود، کلید فایل رمز گذاری شده در اختیار کلیه دنیا قرار گیرد؛ پس این یک فرصت مساوی است که یا این اسناد برای همیشه مهر و موم بماند و یا تا موعد مقرر در اختیار دنیا قرار گیرد. هرکس که برنده این مسابقه باشد برای ما مهم نیست.

شرکت حسابداری مذکور در صفحه توئیتر خود چنین ادعا کرده که هیچ گونه شواهدی از دسترسی به این اطلاعات یافت نشده است. بر اساس گزارش دریافتی از هکرها، آنها بسته محتوی نامه و فلش درایو را به دفاتر هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در حومه ویلیامسون ایالت تنسی فرستاده ­اند.

نمایندگان هر دو حزب به گزارشگران چنین اعلام کرده اند که اگرچه آنها این بسته را دریافت کرده ­اند، ولی محتویات فلش درایو را ندیده ­اند. بسته های یاد شده در روز چهار شنبه تحویل مقامات داده شده است.

این گروه ناشناس ادعا کرده است که اطلاعات را در روز 25 آگوست سرقت کرده است ولی پلیس محلی می گوید که در کل ماه آگوست هیچ گزارشی مبنی بر نفوذ به شرکت حسابداری PWC نبوده است.

منبع: تریت‌ پست