Gerdab.IR | گرداب

ماهواره جاسوسی اسرائیل علیه ایران

تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۹

منابع صهیونیستی اعلام کردند تل آویو شب چهارشنبه ماهواره‌ای جاسوسی به نام «افق 9» را به فضا پرتاب کرده است تا از آن طریق اطلاعات مورد نیاز را درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و همچنین دیگر کشورهای منطقه‌ به‌دست آورد.

شب چهارشنبه منابع متعدد منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که عموماً خبرشان را به منابع اسراییلی نسبت داده بودند، اعلام کردند که تل‌آویو یک ماهواره جاسوسی به فضا پرتاب کرده است که می‌تواند اخبار و اطلاعات مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران را دریافت و به زمین مخابره کند.

به گزارش گرداب، منابع صهیونیستی اعلام کردند تل آویو شب چهارشنبه ماهواره‌ای جاسوسی به نام «افق 9» را به فضا پرتاب کرده است تا از آن طریق اطلاعات مورد نیاز را درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و همچنین دیگر کشورهای منطقه‌ به‌دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری Lenta.ru پرتاب این ماهواره از جنوب سرزمین اشغالی توسط موشک شاویت در پایگاه نظامی پالماهیم انجام شده است.

صبح دیروز رادیو گالی تساخال رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ماهواره افق 9، با پیوستن به سه ماهواره دیگر که پیش از این به فضا پرتاب شده و در حال حاضر هم فعال هستند، اولین اطلاعات خود را به زمین مخابره کرده است. بر اساس اطلاعات موجود، این ماهواره طی 24 ساعت 15 بار به دور زمین می‌چرخد و اطلاعات دریافتی را که عموماً عکس‌های بسیار دقیق است، به مرکزی که از آن پرتاب شده است، منتقل می‌کند.

البته رژیم صهیونیستی در سال 2004 ماهواره افق 6 را برای عملیات جاسوسی به هوا پرتاب کرده بود، اما به دلیل نقص فنی به دریا سقوط کرد. مسئولان نظامی و امنیتی اسراییل از ترس تکرار نشدن این مسأله اعلام کرده‌اند که متخصصان ما همواره در حال بررسی عملکرد افق 9 هستند.

ایهود باراک، وزیر دفاع اسراییل در خصوص پرتاب موشک مذکور گفت که این مسأله برای ما اهمیت استراتژیکی دارد. وی خاطر‌نشان ساخت که در جهان کشورهای اندکی به خصوص در حد اسراییل از نظر مقیاس وجود دارند که توان ساخت چنین ماهواره‌هایی را دارند.

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر با پخش پرتاب این ماهواره تأکید کرد که دولت یهود سیستم نظارت بر ایران و همچنین همسایه خود سوریه را توسعه می‌بخشد و یادآوری کرد که به احتمال زیاد در سال 2007 نیروی هوایی اسراییل تأسیسات اتمی احتمالی سوریه را در مرکز «دیر‌الزور» بمباران کرد، اگرچه تل‌آویو مسئولیت این عملیات را تاکنون به عهده نگرفته است.

رژیم صهیونیستی مجموعه ماهواره‌های افق به نام‌های افق – 1 در 19 سپتامبر 1989، افق-2 در سوم آوریل 1990، افق-3 در 15 آوریل 1995، افق 4 در ژانویه 1998 (سقوط کرد)، افق-5 در 28 می 2002 و افق ـ 6 را در سال 2004 به فضا پرتاب کرد‌ه است.
 
منبع: جوان