Gerdab.IR | گرداب

شركت‌ها در معرض تهديدات سايبري

تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۹

با پایان پشتیبانی مایکرو سافت از ويندوز XP Service Pack 2 يا (SP2) تعداد شركت هاي تجاري كه با خطرات گسترده امنيتي مواجه خواهند شد، به شدت افزايش مي يابد.

گرداب- به گزارش فارس به نقل از كامپيوترورلد، مايكروسافت اعلام كرده كه ديگر از اين نسخه از ويندوز پشتيباني نمي كند، اما حمايت از نسخه sp3 ويندوز xp را تا سال 2014 ادامه مي يابد و كاربران در صورت اصرار به استفاده از ويندوز xp ‌بايد نسخه هاي فعلي را به نسخه sp3 ‌به روز رساني كنند.

بر اساس بررسي هاي موسسه Softchoice حدود 77 درصد از سازمان هاي تجاري و موسسات اداري مورد تحقيق Windows XP SP2 را بر روي 10 درصد يا بيش از اين رقم از رايانه هاي مورد استفاده خود نصب كرده اند. نزديك به 46 درصد از 280 هزار رايانه تجاري كه در اين تحقيق مورد بررسي قرار گرفته اند از سيستم عامل هاي قديمي بهره مي گيرند.

Windows XP SP2 در سال 2004 عرضه شد و پشتيباني از آن در تاريخ 13 جولاي به پايان خواهد رسيد. اين بدان معنا است كه مايكروسافت ديگر هيچ وصله امنيتي را براي رفع مشكلات اين نسخه عرضه نمي كند.

در مجموع و بر اساس يك بررسي مستقل ديگر 36 درصد از رايانه هاي شخصي در سازمان هاي مختلف اداري مجهز به نسخه SP2 ‌از ويندوز XP ‌هستند.