Gerdab.IR | گرداب

دو سوم کاربران نام بدافزارهای مشهور را نشنیده‌اند

تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۱

در حالی که تهدیدات اینترنتی روز به روز کاربران را بیشتر گرفتار می‌کند، تحقیقات نشان می‌دهد 62 درصد کاربران نام بدافزارهای مشهور را هم نمی‌دانند.

به گزارش گرداب به نقل از آی‌تی‌پی، در حالی که نگرانی در مورد دانش محدود کاربران اینترنت در مورد ماهیت تهدیدات اینترنتی روز به روز در حال افزایش است، به تازگی ابعاد جدیدی از این مسئله مشخص شده است.

بر اساس یک بررسی که به تازگی صورت گرفته، نزدیک به دو سوم کاربران عادی اینترنت و رایانه‌ها هرگز نام بدافزارهای مختلف مشهور را نشنیده‌اند.

این افراد می‌گویند هرگز نام بدافزارهایی مانند دوکو، زئوس و استاکس‌نت را نشنیده‌اند و این در حالی است که رسانه‌ها بار‌ها و بار‌ها در مورد این تهدیدهای خطرناک اخبار و گزارش‌های مفصلی را منتشر کرده‌اند.

این بررسی که از سوی موسسه O+K Research انجام شده همچنین نشان می‌دهد ۲۸ درصد کاربران هم که نام این بدافزار‌ها را شنیده‌اند، تنها اطلاعات جزئی در این زمینه دارند. این تحقیق که در ۲۵ کشور جهان انجام شده نشان می‌دهد عموم کاربران در مورد تهدیدات بات‌نت و zero-day هم اطلاعات خاصی ندارند.

نیمی از افرادی که در این تحقیق شرکت داشته‌اند بر این باور بوده‌اند اطلاعاتی که بر روی رایانه‌هایشان ذخیره کرده‌اند در امان است و ۸. ۵ درصد هم گفته‌اند نیازی به تمهیدات بیشتر امنیتی برای حفاظت از اطلاعتشان احساس نمی‌کنند.

همچنین ۱۶ درصد مالکان رایانه‌های لوحی و ۱۵ درصد کاربران گوشی‌های هوشمند تصریح کرده‌اند گوشی‌های هوشمند آن‌ها در خطر نیست. کمتر از ۵۰ درصد کاربران گوشی‌های همراه هم بر این باور بوده‌اند که موبایل‌های آن‌ها کم و بیش در امان است.

منبع: فارس