Gerdab.IR | گرداب

نرم‌افزار جاسوس وب‌کم آمریکایی‌ها را هک می‌کرد

تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۱

نرم‌افزار جاسوس یک شرکت آمریکایی نه تنها مخفیانه وب‌کم رایانه را روشن می‌کرد، بلکه می‌توانست از طریق بررسی نحوه استفاده از صفحه کلید، کلمات عبور کاربران را هم سرقت کند.

به گزارش گرداب به نقل از وایرد، یک شرکت نرم‌افزاری آمریکایی با همکاری یک شرکت کرایه‌دهنده سرور از مردم در منازلشان تصاویری در شرایط نامناسب و غیر اخلاقی تهیه و منتشر کرده است.

بررسی‌های کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا نشان می‌دهد این شرکت برای این کار رایانه‌های کرایه‌ای خود را به یک جاسوس‌افزار مجهز کرده بود که پس از بررسی شرایط کاربران از آنان در حالات نامناسب عکسبرداری می‌کرد.

این جاسوس‌افزار با نقض حریم شخصی شهروندان از آن‌ها در زمانی که کاملا پوشیده نبودند عکاسی می‌کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد بدافزار یادشده عکس‌های زیادی از بچه‌ها تهیه کرده و حتی زمانی که زوج‌ها در منازل بودند نیز از آن‌ها عکسبرداری می‌کرد.

نام یکی از شرکت‌هایی که در این جنایت دست داشته DesignerWare است. DesignerWare در شمال شرق پنسیلوانیا واقع است و به علاقه‌مندان، رایانه کرایه می‌دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت یادشده تا به حال به بیش از ۴۲۰ هزار مراجعه‌کننده رایانه کرایه داده است. در حال حاضر این شرکت تنها به حذف بدافزار یادشده محکوم شده و حکم دیگری در مورد تخلفات آن صادر نشده است.

نرم‌افزار جاسوس این شرکت که Detective Mode نام دارد نه تنها مخفیانه وب‌کم رایانه را روشن کرده و با استفاده از آن از کاربران در حالات نامناسب عکس و فیلم تهیه می‌کرد، بلکه می‌توانست از طریق بررسی نحوه استفاده از صفحه کلید، کلمات عبور کاربران را هم سرقت کند.

تهیه عکس از نمایشگر رایانه و عکس‌برداری از همه کاربران رایانه‌ها و انتقال مخفیانه این اطلاعات به سرورهای تحت اجاره این شرکت از جمله دیگر تخلفات شرکت DesignerWare است.

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا تنها خواستار حذف این بدافزار شده و در واکنش به انتقادهای شدید از این حکم خفیف اعلام کرده که جنبه‌های مجرمانه این اقدام باید از سوی پلیس بررسی شود و این کمیسیون حق رسیدگی و صدور حکم در این زمینه را ندارد.

منبع: فارس