Gerdab.IR | گرداب

گرداب/ لینک‌های کوتاه‌شده و هدایت کاربران به سایت‌های مخرب

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۱

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میلیاردها دامنه اینترنتی کوتاه‌شده، کاربران را به سوی سایت‌های مخرب و آلوده هدایت می‌کنند.

به گزارش گرداب به نقل از نت‌سکیوریتی، کمپانی wot پس از تجزیه و تحلیل تقریبا 1.7 میلیارد لینک کوتاه‌شده پی به این موضوع برده است که خدمات کوتاه‌کننده دامنه‌های اینترنتی اغلب ترافیک وب را به سمت سایت‌های مخرب هدایت می‌کنند.

تحقیقات بیشتر درباره دامنه‌های سطح بالا که میزبانی این سایتها را به عهده داشته‌اند، نشان می‌دهد که خدمات کوتاه‌کننده دامنه‌های اینترنتی اغلب با این هدف مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند تا ترافیک وب را به سمت کشورهایی سوق دهند که دارای مقررات نامطمئن و سهل‌انگارانه‌ای درباره این موضوعات هستند؛ کشورهایی که 90% سایت‌هایشان مخرب و مشکوک است.

"مارکوس سئومی"، مدیر WOT عنوان کرد: «بدیهی است که خدمات کوتاه‌کننده دامنه‌های اینترنتی نه تنها برای هدایت مردم به سمت  وب‌سایت‌های آلوده طراحی نشده‌اند، بلکه حتی برای حفاظت بیشتر و جلوگیری از سودجویی، ایجاد شده‌اند. این شرکت‌ها می‌توانند قبل از کلیک کردن کاربر بر روی لینک به طور خودکار وب‌سایت‌های مقصدی را که آلوده هستند نشان دهند یا حداقل کاربران را از وجود آنها مطلع کنند.»

رایج ترین دامنه در میان دامنه ها "com." است که کمترین خطر را دارد، اما با کمال تعجب سه دامنه سطح بالای info .net .biz. که جایگزین com. هستند از جمله دامنه‌های آسیب‌پذیر هستند.