نباید اجازه دهید که مشغله کاری شما را از اجرای قانون ۲۰-۲۰-۲۰ دور کند.
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۲۲۱۰
گرداب- بسیاری از ما هر روز صبح را با تماشای صفحات نمایش آغاز می‌کنیم. هیچ می‌دانستید که خیره شدن به مانیتور می‌تواند به چشمان آسیب وارد کند؟ اما چطور می‌توان در این دنیایی که صفحات نمایش ما را در برگرفته‌اند چشم‌های خود را از آسیب حفظ و سلامتی آنها را تضمین کرد؟ از این گذشته تماشای صفحات نمایش می‌تواند به گردن و شانه‌های کاربر نیز آسیب‌هایی را وارد کند. به همین منظور انجام تمرینات ارگونومی‌ چشمی‌ یا Eye-gonomics امری واجب و ضروری به نظر می‌رسد.

به تازگی Vision Council راهنمای ۱۶ صفحه‌ای مفید و کاربردی را برای کاربران دنیای فناوری اطلاعات تهیه و منتشر کرده که حاوی راهکارهایی برای اجتناب از بروز مشکلات بینایی در کاربران است. گام نخست همانا شناسایی علائم و نشانه‌های بروز آسیب چشمی‌ است. چشم‌های قرمز یا خشک، دید تار و محو، خستگی کلی بدن یا حتی سردرد از این نشانه‌ها است. بروز درد در ناحیه گردن و پشت نیز می‌تواند از علائم عدم رعایت استانداردهای ارگونومی‌ در محیط کار باشد.

نباید اجازه دهید که مشغله کاری شما را از اجرای قانون ۲۰-۲۰-۲۰ دور کند. این قانون ابراز می‌دارد که در هر ۲۰ دقیقه یکبار باید به چشمان خود ۲۰ ثانیه استراحت بدهیم و جایی در فاصله ۲۰ فوتی (۶.۰۹ متری) را نگاه کنیم. این یکی از مواردی است که در راهنمای Vision Council برای جلوگیری از بروز بیماری‌های چشمی‌ به آن اشاره اکید شده است.

یکی دیگر از موارد جذابی که در این راهنما ذکر آن رفته، کسب اطمینان از این موضوع است که صفحه نمایش رایانه در فاصله مناسبی از چشم قرار دارد. برای این منظور می‌توان از آزمایش ویژه‌ای استفاده کرد. اگر با دراز کردن دست، کف آن با سطح صفحه نمایش برخورد نمی‌کند، مانیتور شما در فاصله مناسبی از چشم قرار دارد. برای درک بهتر کافی است از صفحه نمایش فاصله بگیرید.

از این گذشته با همه گیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند ضرورت بهره صحیح از این گجت‌ها نیز بسیار حائز اهمیت شده است.

زومیت


برچسب اخبار:
نظر شما :
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد