گرداب/ هند جای آمریکا را در جدول فرستنده‌های هرزنامه گرفت

گرداب/ هند جای آمریکا را در جدول فرستنده‌های هرزنامه گرفت
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۱

ایالات متحده آمریکا برای سال‌ها در زمینه انتشار هرزنامه بی‌رقیب بود، اما هند در آوریل سال جاری جایگاه اول را از این کشور گرفت و یک پیغام از هر 6 پیغام مزاحمی که صندوق دریافت کاربران را اشغال می‌کند از هند دریافت شده است.

به گزارش گرداب و به نقل از سی نت، بر اساس گزارش سوفوس، هند آمریکا را در زمینه فرستادن هرزنامه پشت سر گذاشته و با داشتن 16درصد به عنوان بزرگترین کشور فرستنده هرزنامه در دنیا، در صدر جدول سوفوس قرار گرفته است.

این گزارش افزوده است که یک پیغام از هر 6 پیغام مزاحمی که صندوق دریافت کاربران را اشغال می‌کند از هند دریافت شده است.

نکته جالب این‌جاست که ضرورتا تمامی هرزنامه ها از رایانه‌های هندی نمی‌آید. بلکه عموما از رایانه‌های دارای سیستم امنیتی آسیب پذیری می‌آید که با گیر افتادن در شبکه بات‌نت، به صورت رایانه‌های زامبی به رایانه‌های پخش کننده هرزنامه تبدیل می‌شوند.

بر اساس گزارش سوفوس، اگر چه 5.3 درصد از کل کاربران اینترنت در در دنیا از هند هستند، اما تنها 10.2 درصد از کل جمعیت این کشور به اینترنت دسترسی دارد و بر اساس آمار مذکور، سوفوس این امر را یکی از دلایل وجود کاستی‌هایی در تمهیدات و معیارهای امنیتی در این کشور می‌داند.

براساس رتبه‌بندی‌ها، بعد از چین و آمریکا، هندوستان سومین کشور در میان کشورهای دارای بیش‌ترین ارتباط اینترنتی است.


ایالات متحده آمریکا برای سال‌ها در زمینه انتشار هرزنامه بی‌رقیب بود، اما هند در آوریل سال جاری جایگاه اول را از این کشور گرفت. به غیر از این دو، دیگر کشورهای صدر جدول انتشار هرزنامه در دنیا به ترتیب ایتالیا، عربستان سعودی و برزیل هستند.

گزارش‌های امنیتی در طی سال گذشته افزایش تعداد بدافزارها رانشان داده‌اند و بر اساس گزارش "مک آفی" سرعت این افزایش بیش‌تر از هر زمان دیگر در مقایسه با 4 سال گذشته است.

کرم‌ها، ویروس‌ها، بات‌نت‌ها، تروجان‌ها و  هرزنامه ها با سرعتی رو به افزایش در حال حمله به رایانه‌ها، لپ تاپ‌ها وگوشی‌های همراه هستند.