Gerdab.IR | گرداب

گرداب/ iOS6 ابزاری جدید برای ردیابی کاربران

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۱

سیستم عامل جدید شرکت "اپل" به صاحبان کمپانی‌های بزرگ این امکان را می‌دهد تا همه جا شما را ردیابی کنند.

به گزارش گرداب و به نقل از رجیستر، "اپل" امکان ردیابی مشتریان محصولاتش را بار دیگر فعال کرد.

آی.او.اس 6 که به تازگی از سوی این کمپانی به بازار عرضه شده است، به کمپانی‌های تبلیغاتی اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی را که کاربر اجرا و مورد استفاده قرار داده و پیام‌های تبلیغاتی را که دیده‌است؛ رصد کند و البته مدعی است که همه این‌ قابلیت ها به خاطر کاربران است!
 
کمپانی اپل هنگام عرضه این سیستم عامل اشاره‌ای به این ویژگی سیستم عامل خود نکرده بود. این ویژگی از آن‌جایی حائز اهمیت است که به کمپانی‌های بازرگانی اجازه می‌دهد کاربران خاصی را مورد هدف تبلیغات خود قرار دهند و البته امکاناتی دارد که خاموش کردن آن را برای کاربرانش بسیار دشوار می‌سازد.

این سرویس که IFA (شناسایی برای تبلیغ‌کنندگان) نام دارد، شماره‌ای است که به صورت تصادفی تولید می‌شود و به صورت اختصاصی برای شناسایی آن دستگاه به کار گرفته می‌شود. این شماره در اختیار برنامه‌های کاربردی است که آن را به تبلیغ‌کنندگان خود ارسال می‌کنند و آنان را قادر می‌سازند تا روند ادامه ارسال تبلیغات برای این مشتری خاص را دقیق تر انتخاب کنند.

پیش از عرضه iOS6، طراحان برنامه‌های کاربردی می توانستند از UDID که کد انحصاری برای شناسایی دستگاه‌ها به شمار می‌آمد، استفاده کنند. این کد می‌توانست در اختیار تمامی تبلیغ‌کنندگان و برنامه‌های کاربردی قرار بگیرد؛ که البته این امر اعتراض کاربران را در مورد حریم خصوصی‌شان برانگیخت و اپل را مجبور به توقف آن روند کرد.