Gerdab.IR | گرداب

کاربران تلفن همراه به موارد امنیتی دستگاه خود توجهی ندارند

تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۱

نیمی از كاربران تلفن همراه، با وجود آن كه از تلفن همراه خود برای ذخیره‌سازی و دسترسی به پست‌های الكترونیكی شركت استفاده می‌كنند، موارد امنیتی دستگاه را رعایت نمی‌كنند.

به گزارش گرداب، بنا بر یک نظرسنجی جدید، نیمی از کاربران تلفن همراه، با وجود آنکه از تلفن همراه خود برای ذخیره‌سازی و دسترسی به پست‌های الکترونیکی شرکت استفاده می‌کنند، موارد امنیتی دستگاه را رعایت نمی‌کنند.

این نظرسنجی نشان داد که کاربران اطلاعات بسیار کمی درباره داده‌های تلفن همراه دارند. این نظرسنجی از سوی شرکت امنیتی Sophos از ۱۰۰۸ کاربر انگلیسی صورت گرفته است.

۴۲ درصد این افراد دستگاه خود را گم کرده بودند و ۲۰ درصد از آن‌ها اعلام کرده بودند که برای دسترسی به پست‌های الکترونیکی شرکت از گوشی خود استفاده می‌کردند.

۲۰ درصد آن‌ها داده‌های شخصی از قبیل شماره بیمه، شماره تلفن، نام، آدرس و روز تولد را در گوشی‌های هوشمند خود ذخیره کرده بودند. یکی از ۱۰ دستگاه دارای اطلاعاتی از قبیل شماره PIN و کارت‌های اعتباری نیز بوده است.

با توجه به گزارشات، نوجوانان نسبت به افراد مسن‌تر بیشتر دستگاه‌های امن نشده خود را از دست داده بودند. در این میان افراد میانسال بیشتر نکات امنیتی گوشی خود را رعایت کرده بودند.

مدیر امنیتی شرکت Sophos اظهار داشت که افشای پست‌های الکترونیکی شرکت‌ها و گم شدن دستگاه‌های ناامن، به طور بالقوه باعث ایجاد یک حفره امنیتی در زیرساخت می‌شود.

او اضافه کرد: شرکت‌ها باید خط مشی‌های امنیتی در رابطه با لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه را به کاربران خود آموزش دهند. هم چنین کارخانه‌های سازنده تلفن همراه باید امنیت این دستگاه‌ها را ارتقا دهند زیرا امنیت دستگاه‌های تلفن همراه بسیار ضعیف است.

تنها چند هفته پیش، گزارشی در زمینه امنیت اطلاعات، به حفره‌های متعددی در طراحی امنیتی دستگاه Galaxy شرکت سامسونگ اشاره کرد. دستگاه آی‌پد شرکت اپل و PlayBook شرکت RIM رتبه بهتری را به دست آورده‌اند، اما حتی در این دستگاه‌ها نیز نقاط ضعفی وجود دارد.

البته یک دلیل قانع‌کننده برای این موضوع آن است که شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ شرکت‌هایی هستند که بیشتر ابزار و سخت‌افزار به مشتریان خود می‌فروشند و در نتیجه امنیت برای آ‌نها از اولویت بالایی برخوردار نیست.

اما در حال حاضر دستگاه‌های مصرفی دو منظوره شده‌اند و باید در طراحی آن‌ها نیازهای امنیتی کسب و کار نیز در نظر گرفته شود.

منبع: ماهر