Gerdab.IR | گرداب

فروش ویندوز کاهش یافت

تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۱

فروش سیستم عامل Windows در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به پایین ترین حد خود در چهار سال گذشته رسید.

به گزارش گرداب، فروش سیستم عامل Windows در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به پایین‌ترین حد خود در چهار سال گذشته رسید. فروش Windows در این دوره، بالغ بر ۲/۳ میلیارد دلار بود که در مقایسه با سه ماهه مشابه سال گذشته، بیش از ۳۳درصد کاهش را نشان می‌دهد.

دلیل اصلی این کاهش، انتظار بازار برای عرضه سیستم عامل جدید Windows ۸ است که اوایل آبان امسال عرضه خواهد شد. نزدیک به ۲/۱ میلیارد دلار کاهش از فروش Windows به دلیل خرید اندک تولید کنندگان کامپیوتر بوده که در حال ساخت کامپیوترهای جدید برای Windows ۸ هستند.

آمار شرکت مایکروسافت نشان می‌دهد که در مقابل این کاهش خرید، سفارش اولیه تولید کنندگان کامپیوتر برای Windows ۸ بیش از ۴۰درصد بیش‌تر از سفارش اولیه‌ای خواهد بود که در زمان عرضه Windows ۷ داشته‌اند. فروش Windows ۸ در آمار سه ماهه چهارم مایکروسافت منظور خواهد شد.

یکی دیگر از دلایل کاهش فروش Windows، دلیل همیشگی، یعنی کاهش سالانه تولید کامپیوترهای شخصی است. در چند سال گذشته که مشکلات اقتصادی گریبانگیر بسیاری از کشورهای جهان شده، تولید کامپیوترهای شخصی به دلیل کاهش تقاضا، پایین آمده و به طور متوسط سالانه ۹ درصدکاهش تولید را شاهد بوده‌ایم.

در سه ماه اول پس از انتشار Windows ۷ در سال ۲۰۰۹ میلادی، فروش Windows بیش از ۳۶درصد از کل فروش شرکت مایکروسافت را تشکیل می‌داد. ولی اکنون این رقم اندکی بیش از ۲۰درصد است.

منبع: شبکه گستر