Gerdab.IR | گرداب

گرداب/ بد‌افزارهای گوشی همراه، صنعتی سود آور در جهان

تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۱

تا زمانی که فروش اطلاعات شخصی افراد در این صنعت برای بد افزار پردازان سود آوری مالی دارد و قوانین کیفری مناسبی برای این تخلفات در نظر گرفته نشده است، راه حل اساسی برای مشکلات پیدا نخواهد شد.

به گزارش گرداب بنا بر تحقیقات انجام شده توسط شرکت "لوک آوت" بد افزار "تُل فراود" فراگیرترین نوع بدافزار در طی سال گذشته بوده است. بدافزار گوشی همراه به عنوان صنعتی سودمند در سرتاسر جهان مرسوم شده است و دلایل زیادی نیز در روی آوردن بد افزار پردازان به این صنعت وجود دارد.

یکی از این دلایل، روی آوردن کاربران گوشی‌های همراه به استفاده از نرم افزارها و برنامه‌های کاربردی رایگان (قفل شکسته) است که در فضای وب وجود دارد. کاربران به جای پرداخت مبلغ مورد نیاز برای خرید نرم افزار و یا برنامه قانونی مورد نیاز خود به سمت استفاده از این نمونه‌های به اصطلاح کرک شده روی آورده‌اند.

دلیل دوم این است که رایج بودن این نسخه‌های قفل شکسته به خودی خود مشکل اصلی نمی‌باشد؛ بلکه رصد و بررسی نشدن مداوم این سایت‌ها به منظور یافتن برنامه‌های مخرب در کنار دلیل اول باعث بروز مشکل شده است.

غیر فعال بودن سرویس محدود کردن دریافت پیامک از افراد و یا سازمانهای مختلف باعث شده است که اکثر این کاربران هر نوع پیامک حامل لینک بدافزاری را از هر سامانه ارسال پیامکی دریافت نمایند و با مراجعه به لینک مورد نظر در دام بدافزارهای مخرب بیافتند؛ این دلیل به عنوان سومین عامل موثر در این صنعت ذکر شده است.

لوک آوت در پایان گزارش خود این مطلب را متذکر شده است که تا زمانی که قوانین کیفری مناسبی برای این تخلفات در نظر گرفته نشده و نیز تا زمانی که فروش اطلاعات شخصی افراد در این صنعت برای بد‌افزار‌پردازان سود‌آوری مالی دارد؛ راه حل اساسی برای مشکلات پیدا نخواهد شد.