Gerdab.IR | گرداب

الثوره:

"سقوط موساد" از زمان درگيري با حزب‌الله آغاز شد

تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۸۹

يك روزنامه سوري در گزارشي با بيان اينكه سقوط سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) آغاز شده است، تاكيد كرد كه اين سقوط از زمان درگيري اين سازمان با حزب‌الله در جنگ 33 روزه آغاز شده است.

به گزارش گرداب، روزنامه الثوره سوريه در گزارشي درباره شكسته شدن هيبت سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي نوشت كه سقوط موساد از سال 2006 و از زمان رويارويي با حزب‌الله آغاز شد.

اين روزنامه نوشت: تا چندي پيش گزارش‌ها و اخبار غربي و اسرائيلي همه بر اسطوره‌اي كه بر سازمان موساد حاكم شده بود و آن را بي‌نظير مي‌خواندند، متفق‌القول بودند.

اين روزنامه با بيان اينكه اسرائيلي‌ها و غربي‌ها اين سازمان را بي‌بديل مي‌دانستند، به طوري كه در رسيدن به اهداف و اجراي برنامه‌هاي خود با دقت فوق‌العاده‌اي كار مي‌كرد، تاكيد كرد "ولي وجهه اين سازمان بيش از دو سال است كه به همراه وجهه رئيس و سوپرمن آن يعني مئير داگان، سقوط خود را آغاز كرده است".

الثوره به گزارش كانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي اشاره كرد و نوشت: شكست موساد يا سقوط اسطوره آن همچنانكه كانال 1 تلويزيون اسرائيلي اعلام كرد، نه با رسوايي در موضوع ترور "محمود المبحوح" عضو حماس آغاز شد، نه با ناتواني موساد در موضوع به دست آوردن اطلاعات از كاروان آزادي غزه.

الثوره به نقل از كانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي نوشت: سقوط موساد از زمان رويارويي با حزب‌الله لبنان در سال 2006 آغاز شد؛ زماني كه دستگاه موساد در شناسايي قدرت حقيقي و شيوه جنگي حزب الله درماند تا جايي كه حزب‌الله بر ارتش شكست‌ناپذير پيروز شد.

به نوشته الثوره، در ژوئن سال گذشته و پس از بررسي‌ها و مطالعات دقيق در درون محافل اسرائيلي كه سران امنيتي، نظامي و سياستمداران آن را انجام دادند، همه اذعان كردند كه موساد در بدترين وضعيت خود به سر مي‌برد.

الثوره افزود: ولي طولي نكشيد كه از سال 2005 تاكنون حقيقت اسطوره‌اي لرزان مئير داگان رئيس موساد روشن شد تا جايي كه صداي رهبران امنيتي و نظامي اسرائيل از دست شكست‌هاي موساد در دستيابي به اطلاعاتي درباره برنامه هسته‌اي ايران و جنگ با حزب الله به هوا برخاست.

بنا بر اين گزارش، شكست و ناكامي‌هاي موساد به اعتراف سران آن، يكي پس از ديگري ادامه يافت تا جايي كه روشن شد گروه‌هاي مختلف جاسوسي صهيونيستي در آمريكا در حال جمع‌آوري اطلاعات از برنامه اتمي آمريكا هستند و براي اين كار از دوستي با آمريكا نهايت سوءاستفاده را مي‌كنند.

الثوره افزود: علاوه بر اين رسوايي‌ها، بايد نشست اخير بازنگري ان‌پي‌تي، كنفرانس بين‌المللي اتمي كه در آمريكا برگزار شد و نشست سازمان بين‌المللي انرژي اتمي را كه براي اولين بار براي بررسي برنامه اتمي اسرائيل برگزار شد، به شكست‌هاي موساد افزود.

بر اساس گزارش‌هاي خبري، "بنيامين نتانياهو" نخست‌وزير رژيم صهيونيستي، داگان را به دليل رسوايي در ترور يكي از رهبران جنبش حماس و ناكامي‌هاي پياپي در هفته گذشه بركنار كرد.
شبكه 2 تلويزيون رژيم صهيونيستي، با بيان اينكه "دوره فعاليت داگان، 3 ماه ديگر به پايان خواهد رسيد"، روز گذشته اعلام كرد كه نتانياهو با درخواست تمديد دوره فعاليت مئير داگان براي نهمين سال متوالي مخالفت كرده است.

منبع: فارس