Gerdab.IR | گرداب

حمله گسترده هکرها به چندین وب‌سایت مشهور

تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۱

گروه‌های مختلف هکری از نفوذ به سرورهای چند وب‌سایت مشهور اینترنتی و ایجاد اختلال در عملکرد آن‌ها خبر دادند.

حمله گسترده هکرها به چندین وب‌سایت مشهوربه گزارش گرداب به نقل از فارس، از جمله سایت‌های مشهوری که مورد حمله قرار گرفته‌اند می توان به ImageShack ، Symantec ، PayPal و سایت‌های وابسته به چند سازمان و موسسه مشهور دیگر اشاره کرد.

روز گذشته یک گروه هکری به نام "HTP" مدعی نفوذ به دیتابیس‌های MySQL ، روترها، سرورهای عادی وسرورهای مدیریت مورد استفاده دو سایت ImageShack  و yfrog که برای به اشتراک گذاری عکس به کار می‌روند، شد.

این هکرها مدعی شدند کنترل سایت ImageShack را به طور کامل در اختیار گرفته‌اند. هکرها به منظور اثبات ادعای خود کدهای منبع، فایل‌های پیکربندی‌، اطلاعات دیتابیس و داده‌های مربوط به شبکه داخلی IP این سایت را منتشر کردند. ImageShack پیش از این در سال 2009 هم مورد یک حمله هکری قرار گرفته بود و از آن زمان تا به حال امنیت آن بهبود نیافته است.

هکرهای گروه HTP همچنین مدعی نفوذ به سرورهای متعلق به شرکت امنیتی سیمانتک نیز شدند. هکرها به منظور اثبات ادعای خود اطلاعاتی مانند اسامی، آدرس‌های ایمیل و کلمات عبور صدها کاربر را بر روی دامنه symantec.com‌@ منتشر کردند.

دو روز قبل هکرهای وابسته به گروه "Anonymous" به تعدادی از وب‌سایت‌های وابسته به شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی و چند وب سایت استرالیایی نیز حمله کرده بودند.