Gerdab.IR | گرداب

نوبوروت: فناوری جدید صندلی‌ چرخ‌دار الکتریکی

تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۱

این وسیله نقلیه رباتیک که "NOBOROT" نام گرفته است دارای یک سنسور مجاورت بسیار حساس است؛ در صورتی که این دستگاه وارد وضعیت جدیدی می‌شود به صورت خودکار خود را با وضعیت جدید تطبیق می‌دهد.

گرداب- محققان و پژوهشگران آزمایشگاه "کاماتا" در دانشگاه توکیو در حال کار بر روی یک وسیله نقلیه جدید رباتیک هستند که می‌تواند  از پله‌ها بالا رود. این وسیله نقلیه رباتیک که "NOBOROT" نام گرفته است دارای یک سنسور مجاورت بسیار حساس است؛ در صورتی که این دستگاه وارد وضعیت جدیدی می‌شود به صورت خودکار خود را با وضعیت جدید تطبیق می‌دهد.

نوبوروت: فناوری جدید صندلی‌ چرخ‌دار الکتریکی

شرکت "JTEKT" که یک شرکت ژاپنی متعلق به تویوتا است و در حقیقت مجری این طرح نیز بوده است نمونه آزمایشی NOBOROT را در بیست و ششمین نمایشگاه ماشین آلات ژاپن به نمایش گذاشته است.

نوبوروت: فناوری جدید صندلی‌ چرخ‌دار الکتریکی

این دستگاه که ترکیبی از آخرین نوآوری‌های این شرکت در این عرصه است قادر به بالا رفتن از پله ها به طور کامل توسط چرخ‌های جلوست و با استفاده از مدل خاص کنترل پاندول معکوس و همچنین فناوری گشتاور متحرک قادر به ثابت نگه‌داشتن خود در تمامی زمان‌ها و مکان‌هاست.

نوبوروت: فناوری جدید صندلی‌ چرخ‌دار الکتریکی

به هر حال این فناوری در کشور ژاپن که دارای بالاترین درصد از شهروندان مسن است بسیار کاربردی خواهد بود و شرکت مذکور امیدوار است تا این فناوری راه خود را به بازار صندلی‌های چرخ‌دار الکتریکی در سال ۲۰۱۷ باز کند و در عین حال با برخورداری از توانایی بالقوه برای کاربردهای صنعتی و همچنین ماموریت‌های نجات نیز مفید خواهد بود.

منبع: فارنت