Gerdab.IR | گرداب

گرداب/ اطلاعات خصوصی خود را دو دستی تقدیم گوگل کنید

تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۱

اکنون زمان دیدن جهان از زاویه بالا به کمک ماهواره‌ها گذشته است؛ از 12 نوامبر، سیستم جاسوسی آمریکا به اسلحه‌ای مجهز شده است که از نا‌آگاهی کاربر بهره کافی را برده و نگاهی ریز به درون خانه‌ها و حتی فعالیت‌های اجتماعی مردم دنیا خواهد داشت.

به گزارش گرداب به نقل از سی‌نت، برنامه کاربردی "ایجاد نقشه گوگل" (Google Map Maker) که از سال 2008 در 183 کشور جهان مورد استفاده قرار گرفته است، اینک به امکان جدیدی تجهیز شده است که اطلاعات جغرافیایی کامل‌تری از کاربران دریافت می‌کند.

همانطور که می‌دانید این برنامه کاربردی از کاربر می‌خواهد که اطلاعات کاملی از محیط اطراف خود نظیر مکان‌های تجاری، زمین‌های ملکی و یا حتی جاده‌های منتهی به محل سکونتش را در اختیار گوگل بگذارد. البته این کار با زیرکی کامل صورت می‌گیرد؛ زیرا کاربر حتی اگر در دفعات اول اطلاعات ساختمانی خود و یا اطرافش را برای گوگل بفرستد، آن‌ها تغییرات را در نقشه گوگل اعمال نمی‌کنند بلکه بعد از چند بار جابه‌جایی اطلاعات با کاربر و آموزش نحوه درست ویرایش نقشه با کمک خود کاربر نقشه کاملی از ساختمان او و اطرافش تهیه می‌کند.

نکته این‌جاست که آن‌ها به این سطح بسنده نکرده‌اند بلکه در امکان جدیدی که برای این برنامه کاربردی فراهم کرده‌اند از کاربر می‌خواهند تا نقاط مهمی که در همسایگی آن‌ها وجود دارد را به کمک این برنامه کاربردی مشخص کنند؛ مکان‌هایی همچون کافه‌ها، باشگاه‌ها و یا هر نقطه دیگری که در آن‌جا فعالیت‌های جمعی صورت می‌گیرد.



اکنون زمان دیدن جهان از زاویه بالا به کمک ماهواره‌ها گذشته است؛ از 12 نوامبر، سیستم جاسوسی آمریکا به اسلحه‌ای مجهز شده است که از نا‌آگاهی کاربر بهره کافی را برده و نگاهی ریز به درون خانه‌ها و حتی فعالیت‌های اجتماعی مردم دنیا خواهد داشت. این برنامه کاربردی در نظر دارد تا در گام‌های بعدی با استفاده از عکس‌هایی که کاربران برای تبلیغ از محل کار و یا خانه خود برای آن‌ها بر روی فضای وب قرار می‌دهند؛ تصویر سه بعدی و چهار بعدی از مکان‌های مشخص شده ارائه دهد.

کافی است این اسلحه را مجهز شده به گلوله شبکه‌های اجتماعی ببینید؛ گلوله‌ای که اطلاعات شخصی، شغلی، روابط فامیلی و هرچه که شما تصورش را نمی‌کنید در درون خود همچون باروتی ذخیره کرده‌ است و در زمان مناسب آن را به هدف مورد نیازش که جاسوسی از شماست خواهد زد.