Gerdab.IR | گرداب

گرداب/ به روز نبودن مرورگرها دلیل اصلی حملات مبتنی بر وب

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۱

تعدادی از کاربران به افزایش امنیت بهره‌ای نمی‌دهند و یا امکانات جدید برای مرورگرشان نمی‌خواهند. تعدادی از آن‌ها نیز به روز رسانی خودکار مرورگر خود را غیر فعال کرده‌اند تا بتوانند از همان پلاگین‌های قدیمی خود استفاده نمایند.

به گزارش گرداب به نقل از نت سکیوریتی، نزدیک به یک چهارم کاربران دنیا از آخرین نسخه مروگرها استفاده نمی‌کنند و آن تعداد از کاربرانی که از فایرفاکس استفاده می‌کنند، تنبل‌ترین‌ افراد در به روز رسانی مرورگر خود هستند؛ همین امر آن‌ها را در برابر انواع حملات آسیب‌پذیر می‌کند.

این نتیجه‌گیری‌ها بر اساس تحقیقاتی است که بر روی 10 میلیون کاربر که به صورت تصادفی از بین مناطق مختلف جهان انتخاب شده‌اند، به دست آمده است. بر اساس نتایج این تحقیق، تعداد کاربران کروم (%36.5) بعد از اینترنت اکسپلورر (%37.8) بیشتر از دیگر مرورگرهاست و کاربران فایرفاکس با داشتن %19.5 همین طور رو به کاهش است.

اگر چه که این آمار خبر خوبی برای کاربران فایرفاکس نیست؛ با این وجود، تنها 69.5 درصد از کاربران فایرفاکس از دو ورژن اخیر آن استفاده می‌کنند و این آمار برای دو مروگر دیگر؛ 94.7 درصد برای کروم و 96.7 درصد برای اینترنت اکسپلورر است. سرعت به روز رسانی در بین کاربران فایر فاکس در مقایسه با کاربران کروم بسیار کمتر است و اکثر آن‌ها علاقه‌مند هستند که از همان نسخه‌های قدیمی استفاده نمایند.

این می‌تواند به این دلیل باشد که تعدادی از کاربران به افزایش امنیت بهره‌ای نمی‌دهند و عده‌ای نیز امکانات جدید برای مرورگرشان نمی‌خواهند. تعدادی از این کاربران نیز به‌روز‌رسانی خودکار مرورگر خود را غیر فعال کرده‌اند تا بتوانند از همان پلاگین‌های قدیمی خود استفاده نمایند زیرا بعضی از این پلاگین‌ها با نسخه‌های جدید سازگار نمی‌باشد.

دلیل، هر آن چه که هست؛ باعث شده است که آن‌ها اهدافی سهل الوصول برای حملات مبتنی بر وب باشند. در تعدادی از این حملات، به دلیل موثر بودن آسیب پذیری‌های قدیمی هنوز از آن‌ها استفاده می‌شود.