گرداب/ مشکل امنیتی جدید گلکسی S3

گرداب/ مشکل امنیتی جدید گلکسی S3
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۱

برنامه نصب شده روی این گوشی، نام کاربری و گذرواژه پست‌های الکترونیک و حتی فعالیت آن‌لاین کاربر نظیر کارهای بانکی را بدون هیچ رمزی در خود ذخیره می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از فونز ریویو، گلکسی S3 که این روزها یکی از رایج‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار است مشکل امنیتی مهمی را با خود یدک می‌کشد.

برنامه نصب شده روی این گوشی دلیل اصلی بروز این اتفاق است. مدیر سایت ""XDA گفته است زمانی‌که درحال بررسی گوشی سامسونگ خود توسط برنامه کاربردی "S-Memo" بوده است؛ به یک فایل متنی برخورد کرده که گذر واژه و نام کاربری ‌جی‌میلش را بدون هیچ رمزی در حافظه خود ذخیره کرده است.

این فایل متنی می‌تواند به غیر از نام کاربری و گذرواژه پست‌های الکترونیک شما، تمامی نام کاربری و گذرواژه‌های دیگر برنامه‌های کاربردی گوشی و حتی فعالیت آن‌لاین کاربر نظیر کارهای بانکی وی را نیز در خود ذخیره داشته باشد.

بنابر این هر کسی که به جز کاربر بتواند به طور ریشه‌ای به حافظه گوشی دسترسی پیدا کند می‌تواند از این متن سوء استفاده لازم را ببرد. وجود انواع بد‌افزارها‌، ویروس‌ها و تروژان‌ها به خطرناک بودن این‌گونه مشکلات امنیتی می‌افزاید؛ زیرا هکرها به آسانی می‌توانند از این طریق به اطلاعات شخصی کاربران دست یافته و آن‌ها را قربانی جرایم سایبری خود کنند.

گلکسی S3