گرداب/ خطر آوردن وسایل شخصی به سازمان‌ها

گرداب/ خطر آوردن وسایل شخصی به سازمان‌ها
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۱

اکثر سازمان‌هایی که به کارمندان خود اجازه می‌دهند که وسایل شخصی خود را به محل کار بیاورند با مشکلات عدیده‌ای هم‌چون آلوده شدن دستگاه‌ها به بدافزار و نیز درز اطلاعات سازمانی مواجه می‌شوند.

به گزارش گرداب به نقل از وب روت، اکثر سازمان‌هایی که به کارمندان خود اجازه می‌دهند که دستگاه‌های الکترونیک خود را به محل کار بیاورند؛ با خطرات امنیتی زیادی همچون گم کردن، دزدیده شدن و آلوده شدن دستگاه‌ها به بدافزار و نیز درز اطلاعات سازمانی مواجه می‌شوند.

بر اساس تحقیقات انجام شده به وسیله این شرکت، استفاده کارمندان از گوشی‌های هوشمند و تبلت در محل کار باعث بروز مشکلات اساسی در منابع اطلاعاتی شده است. بیش از 82 درصد از مسئولین امنیت اطلاعات شرکت‌ها اذعان کرده‌اند که آوردن دستگاه‌های همراه باعث ایجاد خطرات امنیتی در محیط کارشان شده است.

نتایج چنین نشان می‌دهد که امنیت سیستم‌های همراه برای نیمی از شرکت‌هایی که از قانون آوردن وسایل شخصی تبعیت می‌کنند، یک ضرورت است. البته رایانه‌های رومیزی نیز به عنوان یکی از منابع مهم تحول تکنولوژی اطلاعات؛ به همین میزان، نیاز به افزایش امنیت دارند.

مدیر امنیت اطلاعات وب روت می‌گوید: "مجرمین سایبری به طور روز افزون از کارمندان به عنوان درگاه‌های ورود به زیر ساخت‌های سازمان‌ها و موسسات بهره می‌برند. همین امر نیاز به کنترل کارمندان و تعریف چند لایه‌ امنیتی که بتواند حملات را تشخیص داده و با آن به مقابله برخیزد را به یک ضرورت تبدیل کرده است."

از آنجایی که روند آوردن وسایل شخصی به محل کار رو به افزایش می‌باشد لذا با مدیریت درست می‌توان از بروز این تهدید سایبری جلوگیری کرد؛ گام‌های زیر جزء اصلی‌ترین آن‌ها می‌باشند:

1. مدون کردن و اجرای سیاست‌های کنترل دستگاه‌ها

2. اخذ تدابیر امنیت اطلاعات دستگاه‌ها به صورت طبقه بندی شده

3. گذاشتن کلاس‌های آموزشی برای کارمندان