گرداب/ "نسل تکنولوژی" و چالش‌های امنیتی پیش رو

گرداب/
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۱

همزمان شدن این نسل که بازه سنی‌اش حدود 20 الی 34 سال می‌باشد با یکی از بزرگترین تحولات دنیای آی‌تی یعنی دوران وسایل هوشمند نظیر تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند ، آی‌پد و...؛ بر میزان تاثیر‌گذاری این تهدیدات افزوده است.

 به گزارش گرداب به نقل از بیزنس کامپیوتینگ ورلد، "نسل تکنولوژی" به واسطه بزرگ شدن در دوران پیشرفت‌های سریع‌السیر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و نیز ارتباطات فراگیر جهانی؛ نسلی داناتر از نسل پیش است.

اما یکی از بزرگترین مشکلاتی که این نسل بدان دچار شده است، وابستگی این نسل به شبکه‌های اجتماعی است. مشکلی که خود باعث بوجود آمدن تهدیدی بزرگ در دنیای تجارت نیز شده است و آن چیزی نیست؛ جز آوردن وسایل شخصی به محل کار.

همزمان شدن این نسل که بازه سنی‌اش حدود 20 الی 34 سال می‌باشد با یکی از بزرگترین تحولات دنیای آی‌تی یعنی دوران وسایل هوشمند نظیر تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند ، آی‌پد و...؛ بر میزان تاثیر گذاری این تهدیدات افزوده است.

در یکی از جدیدترین تحقیقاتی که بر روی 1500 کاربر حرفه‌ای یکی از سایت‌های آی‌تی انجام شد، مشخص شد که نزدیک به 80 درصد آن‌ها، خود بسیاری از موارد امنیتی بسیار مهم در زمینه استفاده از برنامه‌های مختلف را رعایت نمی‌کنند.

خیل بسیار عظیمی از این کاربران برنامه‌های غیر رسمی و فاقد اعتبار را برای استفاده خود دانلود می‌کنند. اکثر این برنامه‌‌ها غالبا در حین نصب از کاربر اجازه می‌گیرند و پس از نصب نیز به تناسب زمان، درخواست به‌روز‍رسانی می‌کنند؛ حال دو راهی که اکثر افراد این نسل آن را ترجیح می‌دهند، یا فعال کردن کامل تمامی برنامه‌ها و یا غیر فعال نمودن آن‌هاست که البته هردوی این روش‌ها به نوبه خود کاربر را باخطرات جدی مواجه می‌کند.

پا گذاشتن ویندوز در عرصه‌ای جدید، یعنی ارائه نسخه‌های 7 و 8 ویندوز؛ به میزان زیادی بر امنیت این سیستم عامل افزوده است. امّا آنچه همواره ضرورت آن احساس می‌شود استفاده از انواع ضد ویروس‌ها و ضد بدافزارها است.

هرچند این نسل به نسبت نسل قبلی خود، از آگاهی بیشتری در نحوه تعامل با تکنولوژی برخوردار است؛ اما نیاز دارد که به اجرای اصول و قواعد سازمانی در رعایت ایمنی پایبند باشد و هیچ تفاوتی نمی‌کند که این پایبندی در محیط فیزیکی کار باشد یا محیط مجازی.