به گزارش
گرداب به نقل از مشرق، گوگل روی تاثیر خبر رسانی رسانهها و فروش گجتها تحقیقی انجام داده و نتایج آن را منتشر کرده است.
موضوع تحقیق گوگل، فروش تلفنهای هوشمند بوده و این بررسی نقش مهم رسانهها و خبرهای منتشر شده را در میزان فروش تلفنهای هوشمند به خوبی نشان میدهد. گوگل نتیجه گرفته اغلب کاربران پیش از انتخاب تلفن جدید، در مورد آن در اینترنت جستجو میکنند و به همین خاطر رسانه های آناین نقش مهمی در انتخاب نهایی کاربران ایفا میکنند.
بررسی نشان داده که سر و صدا و ایجاد علاقه میان کاربران پیش از ارایه یک محصول به بازار، سبب میشود که کاربران اخبار مربوط به آن محصول را بیشتر دنبال کنند و به ازای هر ۱۰۰۰ خبری که در مورد یک محصول منتشر میشود حدود ۹ درصد رشد فروش برای آن محصول ایجاد میشود.
این موضوع به خوبی نشان میدهد چرا قبل از معرفی اغلب تلفنهای هوشمند اخبار زیادی به صورت غیر رسمی به دست رسانهها میرسد. شرکتهای سازنده از این قوانین آگاه هستند و سعی میکنند از این طریق علاقه کاربران را بیشتر کنند.
این بررسی نشان داده ۵۲ درصد خریدها به خاطر جستجوهایی است که کاربران پیش از معرفی رسمی تلفن انجام دادهاند. بنابراین هر چه بازاریابی برای یک محصول سریعتر شروع شود، میزان فروش آن نیز بیشتر خواهد بود.
گوگل متوجه شده به ازای هر یک میلیون بازدید از ویدیوهای مربوط به یک محصول پیش از ارایه رسمی، میزان فروش آن تلفن حدود ۱۱ درصد افزایش پیدا میکند.
این بررسی نشان داده بهترین روزها برای انتشار اخبار مربوط به محصولات، پنجشنبه و جمعه است. البته این موضوع را با توجه به تعطیل بودن یکشنبه در آمریکا و اروپا در نظر داشته باشید.
در پایان هم، تحقیق گوگل نشان داده جستجو توسط تلفنهای همراه هم به افزایش فروش آنها کمک میکند و به ازای هر ۲۵۰۰۰ جستجو روی موبایل در مورد یک گوشی جدید، حدود ۱۷ درصد به فروش آن اضافه خواهد شد.