Gerdab.IR | گرداب

تجمع گلدکوئیستی ها در تهران

تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۸۹

به دنبال برخود قاطعانه با شبکه های هرمی، عصر روز گذشته تعداد زیادی از اعضای شرکت ها که شناخته شده بودند، با حضور در دادسرای ناحیه 31 تهران تصمیم به همکاری و همچنین امضای توبه نامه و تعهدنامه داشتند.

عصر روز گذشته تجمع چند هزار نفری اعضای شرکت های هرمی (افراد عضو شده) موجب ایجاد ترافیک سنگین در اطراف محدوده دادسرای رسیدگی کننده به جرایم و فعالیت های هرمی شد.

به گزارش گرداب، به دنبال ضربه مهلکی که سربازان گمنام امام زمان (عج) و ماموران ناجا با هماهنگی و دستور قوه قضائیه به شرکت های هرمی وارد کردند و باعش شد تا حدود 550 نفر از سرکردگان اصلی این شرکت ها با حضور در دادسرای جرایم رایانه ای تهران با امضای توبه نامه، آمادگی خود را برای همکاری اعلام کنند، عصر روز گذشته حدود سه هزار نفر دیگر از اعضای شرکت های هرمی که شناخته شده بودند، با حضور در دادسرای ناحیه 31 تهران تصمیم به همکاری و همچنین امضای توبه نامه و تعهدنامه داشتند.

بنا بر این گزارش، علی رغم اینکه پیش بینی شده بود که حدود 500 نفر دیگر از اعضای این شرکت های کلاهبردار به این دادسرا مراجعه کنند، حضور بیش از سه هزار نفر از اعضای این شرکت ها مقابل دادسرای جرایم رایانه ای، موجب به وجود آمدن ترافیک بسیار سنگین در خیابان شهید مطهری تهران شد که علاوه بر ماموران راهنمایی و رانندگی که برای روان سازی ترافیک در محل حضور داشتند، گروهی از ماموران یگان ویژه، پلیس امنیت تهران نیز برای جلوگیری از به وجود آمدن هرگونه تنش و هرج و مرج نیز در محل حضور داشتند.

عده بسیاری از مراجعان، نه تنها خود تمایل به تکمیل و امضا نمودن فرم تعهدنامه و توبه نامه داشتند، بلکه علاوه بر آن از طرف برخی از دوستان و آشنایان خود نیز قصد انجام این کار را داشتند.

به اساس این گزارش، این افراد در فرمی که تکمیل و امضا نموده اند، افزون بر تعهد مبنی بر اینکه دیگر در فعالیت های هرمی ورود پیدا نکنند، تعهد می دهند که رضایت شاکیان خود و افرادی که پول آنها را کلاهبرداری کرده اند را جلب نمایند.

به دلیل کثرت بسیار زیاد مراجعان، قرار شد تعدادی از این افراد یا از طریق وب سایت نسبت به ارائه تعهد خود اقدام کنند و یا اینکه با هماهنگی نسبت به مراجعه خود اقدام نمایند.

گفتنی است، در عملیات مشترک و گسترده وزارت اطلاعات و ناجا موسوم به «30 اردیبهشت» که با دستور مقام قضائی صورت پذیرفت، با پلمب 410 دفتر فعالیت شرکت های هرمی، حدود 7 هزار نفر شناسایی و دستگیر شدند و به دنبال این ضربه مهلک که به عنوان تیر خلاص به شرکت های هرمی یاد می شود، حدود 550 نفر از سرکردگان شرکت های هرمی با مراجعه به دادسرای ناحیه 31 تهران تمایل خود را برای همکاری با نهادهای مسئول مبارزه کننده با این تروریست های اقتصادی اعلام کردند.

منبع: تابناک