Gerdab.IR | گرداب

فرانسه گروهک منافقین را بر فرقه سبز ترجیح داد

تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۸۹

دولت و سازمان اطلاعاتي فرانسه با نااميدي از كارآمدي فتنه سبز، مجدداً به حمايت از گروهك تروريستي منافقين روي آورد.

به گزارش گرداب، رژيم فرانسه كه تا پيش از اين سعي مي كرد از حمايت علني گروهك منافقين- با وجود ميزباني سران اين گروهك- اجتناب كند، اين بار به گروهك تروريستي ياد شده اجازه داد تا در سالگرد جنايت هفتم تيرماه 1360، تجمعي با حضور مريم قجرعضدانلو ابريشمچي رجوي در شهر تاورني در حومه پاريس برگزار كند. گروهك منافقين براي برگزاري اين تجمع به تمام اعضاي خود در كشورهاي اروپايي، آمريكا و استراليا فراخوان داده بود. همچنين جان بولتون از عناصر تندرو و نومحافظه كار دولت بوش به همراه خوزه ماريا ازنار نخست وزير سابق اسپانيا در تجمع منافقين حضور به هم رسانده بودند.

تجمع ياد شده با حمايت پليس و دستگاه امنيتي فرانسه، دو روز قبل از سالگرد جنايت تروريستي منافقين و انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي برگزار شد. خبرگزاري فرانسه حضور جان بولتون نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل را با تعجب مخابره كرد و نوشت: اين حضور در حالي است كه آمريكا هنوز سازمان مجاهدين خلق (منافقين) را جزو فهرست گروه هاي تروريستي مي شمارد.

راديو فردا هم در گزارشي نوشت: اعضا و حاميان سازمان مجاهدين خلق با شركت در تجمعي در اطراف پاريس خواستار افزايش فشارها بر جمهوري اسلامي و توقف خريد نفت و گاز ايران از سوي كشورهاي غربي شدند. اين سازمان پس از حضور در عراق و همكاري با صدام ديكتاتور پيشين عراق در جريان جنگ با ايران، با انتقادهاي بسياري حتي از سوي مخالفان جمهوري اسلامي روبه رو شده است. هر چند اتحاديه اروپا سال گذشته نام سازمان را از ليست گروه هاي تروريستي حذف كرد اما آمريكا همچنان اين گروه را تروريستي مي داند.

گزارش ها حاكي است سركردگان منافقين در اين تجمع خواستار تحريم هاي بسيار سخت تر بر ايران شدند اما جان بولتون گفته است: «فكر نمي كنم تحريم ها، رژيم ايران را متوقف كند.»

گفتني است اقدام حماقت آلود دولت فرانسه در ميدان دادن به يك گروهك تروريستي در حالي است كه سران رژيم فرانسه ادعاي دفاع از حقوق بشر مي كنند. ناظران آگاه نسبت به اوضاع به هم ريخته منافقين- به ويژه پس از روي كار آمدن متحدان ايران در عراق- معتقدند فرانسه در اقدام اخير خود روي جريان مرده اي كه جز جنايت و وحشي گري چيز ديگري نمي داند، شرط بندي كرده است.
 
 فرانسه پيش از اين مريم قجرعضدانلو را براي مدتي بازداشت و سپس آزاد كرد. وزارت خارجه فرانسه چندي پيش با صدور بيانيه اي رسمي ضمن اسم بردن برخي بازيگران فتنه، رسماً از آنها حمايت كرده بود. منافقين در آتش افروزي و جنايت هاي سال گذشته نقش اصلي را ايفا مي كردند و به واسطه خيانت برخي سران فتنه فرصت پيدا كردند تا عليه ملت ايران عقده گشايي كنند اما به سرعت سرشان به سنگ خورد.

نكته جالب درباره ميتينگ منافقين در اطراف پاريس اينكه مهدي ابريشمچي- شوهر سابق مريم قجر- طي مصاحبه اي پيش از اين تجمع گفته بود «فرانسه به مثابه قلب اپوزيسيون است... ما سالهاست از دسته بندي بين گروه هاي ماركسيست، سلطنت طلب، ليبرال و سوسيال-دموكرات رنج برده ايم. ما يك شوراي همبستگي حول سازمان به راه انداخته ايم كه رياست آن را مريم رجوي (ابريشمچي سابق!) به عهده دارد... اگر تحريم هاي جديد كافي هم نباشد، ضربه به روحيه نيروهاي رژيم مي زند (!؟) و اميد زيادي به اپوزيسيون مي دهد!

شايان ذكر است گروهك تروريستي منافقين با پشتيباني آمريكا و به ميزباني پاريس، جنايت هاي متعددي را عليه ملت ايران مرتكب شد كه شهادت 72 تن از چهره هاي خدوم از جمله شهيد بهشتي در 7 تير و نيز شهادت رئيس جمهور و نخست وزير وقت (شهيدان رجايي و باهنر) در 8شهريور 1360 از وحشيانه ترين آنهاست. منافقين بعدها به استخدام استخبارات صدام درآمدند و در جنايات مختلف عليه مردم ايران و كردها و شيعيان عراق شركت جستند. آنها در عمليات احمقانه فروغ جاويدان (مرصاد) در سال 67 گرفتار دست انتقام الهي شدند. منافقين اكنون نيز با دربه دري مطلق و نفرت مردم عراق مواجهند و مجبور شده اند به كشورهايي نظير اردن، فرانسه، انگليس، آلمان و آمريكا فرار كنند.


منبع: کیهان/شماره 19680