Gerdab.IR | گرداب

در پروژه جدید دارپا کلید خورد؛

گرداب/ آمریکا و تصرف فضای مجازی کشورها

تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۱

دارپا با طراحی شبکه ارتباطی با سرعت 100Gbps علاوه بر تصرف مجازی کامل کشورها به دنبال تاثیرگذاری همه جانبه در کشور هدف می‌‍‍‍‍‍‍‍‍‌باشد.

 آمریکا و تصرف فضای مجازی کشورهابه گزارش گرداب به نقل از سی‌نت، وزارت دفاع آمریکا به دنبال افزایش سرعت ارتباطات و افزایش شعاع دسترسی بر روی پلتفورم وایرلس است .

در حالی که کابل‌های فیبر نوری، برای برقراری ارتباطات داده‌ای صوت و تصویری در فضای شبکه استفاده شده ولی برای مسیر‌های صعب‌العبور کاری سخت و هزینه‌بر است.

ارتباطات کنونی ارتش آمریکا از طریق پروتکل‌هایی صورت می‌گیرد که در سال 1991 ایجاد شده و سرعت تبادل اطلاعات آن تا 274Mbps است. دارپا به دنبال ایجاد شبکه ارتباطی بی‌سیمی(وایرلس) است که علاوه بر افزایش سرعت با زیرساخت‌های کنونی آن هم؛ هماهنگی و هم خوانی نیز داشته باشد.

دارپا اعلام کرده است که در زمان ارائه این شبکه ارتباطی 100Gbps، برای تعدادی از سران دولت آمریکا توجیهات این برنامه را نیز ارائه خواهد کرد. هدف از این برنامه "طراحی، ساخت و تست شبکه‌ای که با دسترسی بالا از فاصله‌های طولانی به شبکه‌های ارتباطی نظامی هوا به هوا و هوا به زمین است."

هدف از اجرای این برنامه بنا بر اعلام خود این سازمان، ارتباط شبکه‌ای بیش از 100 کیلومتری برای شبکه‌های هوا به زمین و 200 کیلومتری برای شبکه‌های هوا به هواست. شکی نیست که این نیز گامی در جهت اجرای اهداف شوم آن‌ها در زمینه جاسوسی از کشورهایی است که می‌خواهند زیر ساخت‌ها و فضای سایبری‌ کشور هدف را به دست گیرند.

پنتاگون با طراحی چنین سیستمی می‌تواند در زمان‌های عادی با استقرار این شبکه در مرزهای کشور هدف، با ارائه اینترنت رایگان و بدون فیلتر برای کاربران آن کشور علاوه بر تاثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی به سرقت اطلاعات شخصی و مهم کاربران در فضای سایبر جهت تامین اهداف نظامی و غیر نظامی خود بپردازد و در زمان‌های خاص(بر‌پایی آشوب) با ایجاد شبکه‌ای خصوصی، این شبکه را در اختیار کسانی قرار دهد که فقط بتواند جهت منافع آمریکا عمل کنند.