گرداب/ خطرات استفاده از گوشی‌همراه برای عابرین پیاده

گرداب/ خطرات استفاده از گوشی‌همراه برای عابرین پیاده
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۱

هنگامی که یک عابر پیاده غرق در استفاده از گوشی همراه خود باشد می‌توان گفت خطر آن برابر رانندگی درحال مستی است.

به گزارش گرداب به نقل از بلومبرگ، براساس تحقیقات؛ پیامک زدن در حین راه رفتن از خیابان به عنوان خطرناکترین عمل برای عابرین پیاده به شمار می‌آید.

بر اساس این تحقیق که بر روی 1102 نفر در سیاتل آمریکا انجام شده است، عابرینی که مشغول پیامک‌زدن هستند چهار برابر کمتر از افراد عادی به چراغ راهنما توجه دارند؛ آن‌ها به هنگام پیامک‌زدن از وسط چهارراه‌ها گذشته‌اند و یا در زمان گذر از خیابان اصلا هیچ توجهی به دو طرف خیابان نداشته‌اند.

مسئول این تیم تحقیقاتی می‌گوید: "استفاده از گوشی‌های همراه به عنوان وسیله‌ای برای پیامک‌زدن و یا انجام‌دادن بازی روز‌به‌روز افزایش می‌یابد که این موجب حواس‌پرتی انسان می‌شود. در واقع هنگامی که یک عابر پیاده غرق در استفاده از گوشی همراه خود باشد می‌توان گفت خطر آن برابر رانندگی درحال مستی است."

تقریبا یک سوم افرادی که این تحقیق بر روی آن‌ها انجام شده است در حین راه رفتن، مشغول انجام کارهایی همچون گوش دادن به موسیقی، پیامک زدن و بازی کردن با گوشی خود بوده‌اند.

درمقایسه زمانی که این افراد برای گذشتن از خیابان صرف می‌کنند با افراد عادی؛ آن‌هایی که در حین رد شدن مشغول پیامک زدن بوده‌اند 1.87 ثانیه زمان بیشتری برای گذشتن از خیابان صرف کرده‌اند و آن‌هایی که مشغول گوش دادن به موسیقی بوده‌اند نیم ثانیه زودتر از افراد عادی از خیابان می‌گذشته‌اند که البته این عمل آن‌ها به صورت آنی اتفاق می‌افتاده است.