Gerdab.IR | گرداب

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن (قسمت سوم)

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۱

یکی دیگر از اهدافی که دشمنان ایران می‌خواهند از طریق بازی‎های رایانه‌ای به آن دست پیدا کنند نفوذ و سست کردن اعتقادات مذهبی بخصوص اعتقادات مذهب شیعه است، که‌این عدم توانایی نفوذ و شکست خوردن تمام پروژه‌های خود در ایران را؛ پای‌بندی محکم ملت ایران در اعتقادات مذهبی، مانند فرهنگ شهادت و مساله ظهور می‌دانند.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن به گزارش گرداب، یکی دیگر از اهدافی که دشمنان ایران می‌خواهند از طریق بازی‎های رایانه‌ای به آن دست پیدا کنند نفوذ و سست کردن اعتقادات مذهبی بخصوص اعتقادات مذهب شیعه است، که‌این عدم توانایی نفوذ و شکست خوردن تمام پروژه‌های خود در ایران را؛ پای‌بندی محکم ملت ایران در اعتقادات مذهبی، مانند فرهنگ شهادت و مساله ظهور می‌دانند.

بدین‌جهت تمام سعی و تلاش خود را انجام می‌دهند تا بتوانند از طرق مختلف که یکی از آن‌ها تولید بازی‌های رایانه‌ای است، در اعتقادات مردم رخنه کرده و با سست کردن آن‌ها به اهداف خود برسند.

شرکت‎های بزرگ تولید کننده بازی‌های رایانه‌ای با پشتیبانی آمریکا و اسرائیل بصورت بسیار ماهرانه، با کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی بسیار زیاد بر روی مذهب شیعه و شناسایی کامل آن نسبت به نفوذ در این اعتقادات، به ساخت و طراحی بازی‌های گوناگون که یکی پس از دیگری و به صورت هدفمند و هر یک به صورت مکمل دیگری و هر کدام با هدف خاصی روانه بازار می‌شوند.

 یکی از اهداف نشانه رفته این شرکت‌ها بر روی آخر زمان و ظهور منجی است که در ادامه به معرفی برخی از این بازی‌ها می‌پردازیم.

بازی Assassin's Creed :

سال 2007 میلادی شرکت صهیونیستی «یوبی سافت» بازی نرم‌افرازی جدید، زیبا و سرگرم کننده‌ای را به بازار جهانی عرضه کرد که مانند دیگر بازی‌های این شرکت دارای محیطی جذاب با گرافیک بالا بود که مورد استقبال جهانی واقع گردید. در پی این استقبال، شرکت «یوبی سافت» نسخه دو و سه این بازی را نیز  آماده و به بازار جهانی عرضه کرد. نام این بازی «آساسینس کرید» که در ترجمه فارسی آن به نام‌های آیین قاتلان، عقیده فدائیان و یا آئین حشاشیون مشهور است. مورخین این بازی را مرتبط با «حشاشین» می‌دانند.

حشاشین از فرقه اسماعیلیه بودند که بعد از امام جعفر صادق‌(ع)؛ اسماعیل فرزند دیگر ایشان را امام زمان می‌دانستند و او را بعنوان امام آخرشان قبول داشتند.

در زمان سلسله سلجوقیان فردی بنام حسن صباح رهبری فرقه اسماعیلیه در ایران را بعهده گرفت. او مردی دانشمند، سیاستمداری زیرک و دانشمندی با ذکاوت بود. از زمان او به بعد پیروان اسماعیلیه در ایران با نام باطنی شناخته شدند.

حشاشیون گروهی هستند که با مصرف حشیش، در کمال شجاعت به عملیات انتحاری دست می‌زنند، که در این‌جا با ریزبینی خاصی آرمان‌های گروه استشهادیون را از تاثیر مواد مخدر به کاربر القا می‌کنند.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن

در این بازی شخصیت اصلی با نام الطیر، مردی سفید پوش سوار بر اسب، شمشیر به‌دست و خود را شیعه معرفی می‎کند که تداعی‌کننده امام زمان (عج) است.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن

او خود را پیام‌رسان خداوند می‎داند و مسلمانیست که خشونت تمام وجود او را فرا گرفته و در پی حمله اروپاییان به بیت‌المقدس اقدام به ترور سران مسیحی این جنگ صلیبی می‌کند.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن

این بازی در قرن 12 روایت می‌شود، و پس از تعلیمات خاصی در ابتدای بازی (راه رفتن، دویدن، پریدن، مخفی‌شدن و ... ) جنگیدن و فرار کردن را بصورت مجازی آموزش می‌دهد و رفته رفته مهارت شما در مراحل بازی بیشتر و بیشتر می‌شود. شروع بازی در زمان جنگ‌های صلیبی بین مسلمانان و مسیحیان است و کسی که هدایت بازی را برعهده دارد، یک اساسین یا در واقع قهرمان بازی است که نامش الطیر است. الطیر در طی مراحل بازی به ماموریت‌های خاصی بین سرزمین های ریچارد شیردل، عکا، اورشلیم و دمشق می‌رود تا در نه ماموریت ویژه حاکمان ظالم، افراد زورگو، فرماندهان شرور و جاسوسان را با زیرکی خاصی به قتل برساند و از مردم بی‌دفاع حمایت کند و در نهایت به این جنگ‌ها خاتمه دهد. او با موفقیت در هر ماموریت به سلاح‌های مختلف جدیدی دسترسی پیدا می‌کند که بر مهارتش در نبرد می‌افزاید و قدرت او را بیشتر می‌کند.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن

این شرکت چنان ماهرانه نام مقدس حضرت علی‌(ع) را در اجزاء بازی اساسینس جای داده که میلیون‌ها کاربر ایرانی متوجه این قضیه نشده‌اند.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن

آیا این شرکت با تمام دقتی که در مراحل ساخت یک چنین بازیی‌ به کار می‌گیرد، ممکن است بطور اتفاقی، لوگو و آرم اساسینس را نام مقدس حضرت امیرالمومنین‌(ع) قرار دهد یا اینکه از این کار هدفی داشته است؟ این مسئله اتفاقی نبوده زیرا کسانی که محصولات این شرکت را دیده‌اند، یقینا می‌دانند طراحان آن حتی در کوچک‌ترین اجزاء تشکیل دهنده این بازی‌ها مانند حرکات لب، مو، مژه، صداگذاری و هزاران مسأله دیگر نهایت دقت را اعمال می‌کنند چه رسد به آرم و پرچم که نمادین‌ترین اجزاء یک بازی را تشکیل می‌دهند.

بازى رايانه‏‌اى IGI 2
:

IGI 2 که اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی را ترویج می‌کند و کاربر برای مبارزه با تروریست‌ها به کشورهای مختلف سر می‌زند، از دیگر بازی‌های رایانه‌ای است که کاربر در یک مرحله برای غلبه به یک گروه لیبیایی به کشور لیبی وارد می‌شود و در میدان اصلی نبرد نیز صوت قرآن به گوش می‌رسد و بر روی دیوارها، کلمه معکوس" الله"و "محمد رسول‌الله" نوشته شده است.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن

Counter Strike:

این بازی که یکی از پر‌طرفدارترین بازی‌ها در ایران و جهان می‌باشد به طوری‌که میزان محبوبیت آن بقدری زیاد است که سازمان WORLD CYBER GAME  که مسئول برگزاری مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در جهان است‌، این بازی را در رأس کار خود قرار داده است.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن

 در این بازی کاربر برای مبارزه با تروریست‌ها باید به یکی از کشور‌های اسلامی برود. تمامی تروریست‌ها شبیه به مسلمانان طراحی شده‌اند به گونه‌ای که تمامی آنها با محاسن و پیشانی بند قرمز هستند و تمامی ساختمان‌هایی که تروریست‌ها در آن فعالیت می‌کنند شبیه مساجد و اماكن مذهبی مسلمانان که دارای مناره است.

بازی Angry Birds Space:

در ایران نیز یكی از محبوب‌ترین بازی‌های موجود پرتاب پرندگان خشمگین است، و بسیاری از جوانان و نوجوانان ترجیح می‌دهند كه اوقات خود را با این بازی ساده و در عین حال جذاب سپری كنند. حال آن كه این بازی توانسته است محبوبیتی جهانی كسب كند، و بسیاری از مردم دنیا به نوعی به این بازی وابسته شده‌اند، زمان بهره‌برداری نیز فرارسیده است و سازندگان آن می‌توانند از اهداف پنهان خود رونمایی كنند.

در نسخه پیشین این بازی (Angry Birds Space) در یكی از مراحل آن، شما مجبور بودید به موانعی حمله كنید كه شباهت بسیار زیادی به برج میلاد در تهران و همچنین نقشه كشور ایران داشت. و پیروزی شما در گرو حمله به این نماد‌ها بود.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن

اما این پایان خصومت سازندگان این بازی نبود و این‌بار و در نسخه جدید این بازی (Rovio mobile ltd ver: 2.2.0) شما موظف به تخریب موانعی هستید كه شباهت خاصی به مساجد و اماكن مذهبی مسلمانان دارند. برای رسیدن به اهداف بازی باید بارها و بارها مسجدی را خراب كنید و همچنین خوك هایی كه داخل مسجد ساكن هستند را باید از بین ببرید!

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن

اما نكته مهم این است كه آیا جوانان ایرانی و یا مسلمانان دیگر كشور‌ها كه تا پیش از این، از انجام این بازی لذت می‌برده‌‌اند حاضر هستند كه این بازی را تحریم كنند و یا اینكه به تخریب مساجد ادامه خواهند داد؟!؟

بازى GENERALS:

در اين بازى شما در نقش سربازان آمريكايى، مأموريت مبارزه با تروريست‏‌ها در نقاط مختلف جهان همچون عراق به منظور مبارزه با بعثيان، يا در افغانستان براى مبارزه با گروه القاعده را دارید.

بازی‌های‌ رایانه‌ای و اهداف دشمن

 در عراق و افغانستان تروريست‏‌ها با رنگ سبز نمايش داده مى‏‌شوند؛ ماشين سبز، كلاه نظامى سبز، پرچم‏‌هاى سبز رنگ و حتى كلاهك موشك‌‏ها با رنگ سبز نمايش داده مى‏‌شوند. هرچند كه بسيارى از شركت‏‌هاى ساخت بازى‏‌هاى رايانه‏‌ا‌ى در بازى‏‌هايشان به صورت موردى بازى‏‌هاى اين‏‌چنينى ديده مى‏‌شود، ولى بنظر مى‏‌رسد چند شركت مانند شركت كوما، ريالتى گيمز و شركت كانفليكت با اين هدف كه تجاوزات نظامى آمريكا را در اقصى نقاط جهان توجيه كنند تأسيس شده‏‌اند.