بزرگترین بازار صنعت بازی سازی خاورمیانه برگزار شد

بزرگترین بازار صنعت بازی سازی خاورمیانه برگزار شد
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷

دومین نمایشگاه بین المللی TGC با حضور بیش از ۲۳۰۰ شرکت کننده در بخش های مختلف صنعت بازی به مدت دو روز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما تهران برگزار شد.

به گزارش گرداب، دومین نمایشگاه بین المللی  TGC، 14 و 15 تیرماه امسال در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما تهران برگزار شد. این نمایشگاه که با حضور بیش از 2300 شرکت کننده در بخش های مختلف صنعت بازی برپا شده بود، میزبان متخصصان این حوزه از 14 کشور دنیا بود.
نمایشگاه TGC  که توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای و همکاری Game connection فرانسه برگزار شد سعی داشته تا با برگزاری بیش از 75 جلسه سخنرانی در قالب 5 دسته بندی کلی، شاخصه های اصلی در پایه گذاری، اجرا و پشتیبانی در صنعت بازی را منطبق با تجارت اساتید بین المللی، به مخاطب ارائه دهد. این 5 گروه سخنرانی ها شامل: فنی و برنامه نویسی، طراحی بازی، هنری، مدیریت پروژه و تجرات برده که سعی شده با به کارگیری اساتید بین المللی تجارب جدید به مخاطب ارائه کند.  به نحوی که این سخنرانی ها به 80 درصد سخنران خارجی برنامه ریزی شده بود.
نکته حائز اهمیت در این میان، تمرکز در به کارگیری اساتید داخلی در سخنرانی های فناوری و برنامه نویسی است.
بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این گردهمایی دو روزه علاوه بر کنفرانس های فوق، 6 نشست جامع را نیز در سالن اصلی مرکز همایش ها برگزار کرد تا حضور اساتید بزرگی چون پروفسور بِهِرمَن و دکتر مینائی، به سوالات بنیادین در زمینه راه اندازی و پیش برد تیم های بازی سازی و اهدافشان پاسخ داده شود.
TGC  همچنین به عنوان بزرگترین گردهمایی دست اندر کاران صنعت بازی سازی در خاورمیانه سعی داشته با میزبانی از نمایندگان مجموعه های بزرگ متولی بازی در غرفه های جانبی همایش، فرصت ارائه دستاورد های جدید سرمایه گذاری داخلی و خارجی را فراهم آورد. این غرفه ها در 3 سالن مجزا در اختیار بازی سازان مستقل، ارائه دهندگان سرویس و خدمات بازی و مجموعه های وابسته به این حوزه بود. از جمله موفق ترین غرفه های حاضر در این عرصه می توان به زیست بوم مجازی درسا به عنوان تجمیع کننده تخصصی کودک و نوجوان، جیک به عنوان اَپ استور اختصاصی ایرانسل، استودیو دیدما  به عنوان بازی ساز برنده جایزه بین المللی روسیه اشاره کرد.
نکته حائز اهمیت در این زمینه، بازدید سرمایه گذاران و متولیان امر بازی در کنار وزیر فرهنگ و ارساد اسلامی و نمایندگان مجلس از غرفه های این نمایشگاه بوده است. بازدید هایی که با توجه به کیفیت آن ها، برنامه سازان و مجموعه های تولید کننده بازی را به جذب سرمایه گذار خارجی برای ورود به بازارهای برون مرزی امیدوار کرده بود.