Gerdab.IR | گرداب

پیدا کردن چمدان گم‌شده در هواپیما با TRAKDOT

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۱

با استفاده از ابزاری بنام ترکدات می توانید چمدان گمشده خود در هواپیما را ردیابی کرده و آنرا بیابید.

پیدا کردن چمدان گم شده در هواپیما با TRAKDOTگرداب- گم شدن چمدان در فرودگاه معمولا اعصاب خرد کن است و برای پیدا کردن چمدان باید هزینه و وقت اضافی داشته باشید تا به مقصود برسید.

اما کمپانی موسوم به GlobaTrac با ابزاری موسوم به Trakdot این مشکل را حل می‌کند.
 
با پرداخت 50 دلار برای این وسیله و همچنین اشتراک سالانه 12 دلار می‌توانید چمدان‌های خود را ردیابی کنید.

سپس از روی وب‌سایت و یا بوسیله اس‌ام‌اس می‌توانید از محل دقیق بسته و چمدان خود‌ آگاه شوید، اگر ترکدات را داخل چمدان خود قرار دهید.

البته ظاهرا چمدان باید غیر فلزی باشد تا در ارسال و دریافت سیگنال خللی ایجاد نشود. معمولا اگر چمدان به مقصد نرسد، شرکت هواپیمایی نیز کمتر می‌تواند به مسافر در یافتن آن کمک کند.

همچنین با آیفون نیز می‍توان اگر در محوطه نزدیک به چمدان باشید، می‍توانید بفهمید چمدان وارد قسمت بار هواپیما شده است یا نه!

جوزف مورگان مدیر فنی ترکدات که کمپانی‍اش در CES2013  شرکت کرده می‍گوید سیگنال موبایل بهتر از جی‍پی‍اس جواب می‍دهد چرا که اگر موقعیت دستگاه نسبت به آسمان مناسب نباشد، ارتباط جواب لازم را نمی‌دهد.

ترکدات به گفته وی، برج‌های ارسال سیگنال موبایل را می‌بیند اما این کار توسط دستگاهی بنام Aspenta که داخل ترکدات نصب شده، انجام می‌شود. Aspenta بوسیله قرادادهای رومینگ موبایل روی کشورها کار می‌کند و ارسال و دریافت سیگنال از طریق رومینگ آنتن‌های موبایل در کشورهای مختلف صورت می‌گیرد.

مورگان می گوید با کمپانی های عمده مخابراتی جهان قرارداد رومینگ بسته اند تا ترکدات بدون مشکل در اغلب کشورهای جهان کار کند.

طبق تحقیق ابزار Aspenta بنام مورگان در جورجیا در کمیسیون تجارت فدرال به ثبت رسیده است. در واقع کمپانی صاحب ترکدات بعنوان شرکت مخابراتی با سایر کشورها و شرکتهای مخابراتی قرارداد رومینگ بسته است. مورگان 40 ساله کارشناس ارشد مخابرات است که در کمپانی های بزرگی مانند ناسا، آی بی ام، دلتا ایرلاینز و ... کار کرده و تجربیات زیادی دارد.
 
دستگاه ترکدات حاوی باطری A++ است که از زمان شروع سیگنال دهی بمدت سه هفته کار می‌کند و در این مدت چمدان گمشده پیدا خواهد شد.

البته هنگام تیک‌آف کردن هواپیما، این وسیله بمدت 20 دقیقه به صورت خودکار خاموش می‌شود. به گفته مورگان ترکدات با استفاده از فناوری accelerometer که بر اساس میزان سرعت واکنش نشان می‌دهد عمل کرده و می‌فهمد که باید خاموش شود.

منبع: خبرآنلاین