Gerdab.IR | گرداب

تبدیل تلفن‌همراه به کلید خانه با ابتکار دانشمند ایرانی

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۱

دانشمند ایرانی موسسه فناوری اطلاعات ایمنی فرانهوفر آلمان در حال کار برای افزودن خاصیت کلید به این دستگاه‌های هوشمند است.

تبدیل تلفن‌همراه به کلید خانه با ابتکار دانشمند ایرانیگرداب- دکتر احمدرضا صادقی دست به ساخت یک سیستم جدید موسوم به «ShareKey» زده که از ارتباط حوزه نزدیک (NFC) استفاده می‌کند و عنوان ایمن‌ترین شیوه امنیتی را به خود اختصاص داده است.

این سیستم به طور موثر یک برنامه آندروید بوده که از طریق NFC و تنها با تکان‌دادن تلفن با قفل‌های هوشمند در برای باز و بسته کردن آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

برخلاف سیستم‌های مشابه که از وای‌فای و بلوتوث برای ارسال دستورالعمل‌ها استفاده می‌کنند، در این سیستم تنها باید تلفن را در فاصله بسیار نزدیک از قفل قرار داد. در این حالت، هکرها به سختی می‌توانند در برابر سیگنال‌های ارسالی از ShareKey اختلال ایجاد کنند.

اختصاص یا لغو دسترسی به هر در، در این سیستم بسیار ساده بوده و هر کاربر تلفن هوشمند می‌تواند برای یک دوره زمانی تعریف شده از امکان استفاده از این برنامه برای یک یا چند در برخوردار باشد.

پیش‌بینی می‌شود سخت‌افزار در بدون کلید با هزینه 150 تا 200 دلار وارد بازار شود اما فروش عمده این فناوری و کاهش قیمت آن به نظر در پنج سال آینده محقق خواهد شد.

منبع: ایسنا