Gerdab.IR | گرداب

گرداب/ آغاز به کار نخستین مرکز جرایم سایبری اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۱

نخستین مرکز جرایم سایبری اتحادیه اروپا با هدف یکپارچه‌سازی اطلاعات، دانش و مهارت‌های لازم برای کمک به پلیس کشورهای عضو اتحادیه اروپا در شهر لاهه آغاز به‌کار کرد.

 آغاز به کار نخستین مرکز جرایم سایبری اتحادیه اروپابه گزارش گرداب، نخستین مرکز جرایم سایبری اتحادیه اروپا با هدف یکپارچه‌سازی اطلاعات، دانش و مهارت‌های لازم برای کمک به پلیس کشورهای عضو اتحادیه اروپا در شهر لاهه آغاز به‌کار کرد.

هزینه‌های مرکز اروپایی جرایم سایبری (به اختصار EC3) که از روز جمعه 22 دی ماه فعالیت رسمی خود را شروع کرده، 7  میلیون یورو است که توسط یوروپُل، پلیس اتحادیه اروپا تامین خواهد شد.

فعالیت این مرکز، که در شهر لاهه واقع شده، متمرکز بر سه موضوع کلاهبرداری، سرقت هویت، سوء استفاده جنسی از کودکان در فضای آنلاین و ارتقای امنیت شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.

ترولز اوئرتینگ، رئیس EC3 اعلام کرده است: جرایم سایبری ماهیتی فرا‌ مرزی دارند و به‌همین خاطر برای نیروهای پلیس ملی کشورها چالشی تازه پدید می‌آورند.

وی در ادامه افزوده است: با توجه به امکانات مجرمان سایبری در پنهان نگاه‌داشتن خود و این‌که برای این جرایم مرز جغرافیایی وجود ندارد، به واکنشی مناسب و متناسب با شرایط از سوی ما نیاز است.