Gerdab.IR | گرداب

ممنوعیت"بازی سوریه" توسط اپل + عکس

تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۱

الهام گرفتن طراحان این بازی از کشت و کشتارهای سوریه، نوعی از بی‌تفاوتی و سنگدلی را به نمایش می‌گذارد به طوریکه شرکت اپل دسترسی به" بازیِ سوریه" را متوقف کرد؛ در این بازی به نقش ایران نیز پرداخته می شود.

ممنوعیت"بازی سوریه" توسط اپلبه گزارش گرداب به نقل از مشرق، کاربران در "آخرین مرحله بازیِ سوریه،" در حالی که نیروهای شورشی درگیری را به سمت آخرین مرحله خود پیش‌ می‌برند، گزینه‌های موجود را بررسی و امتحان خواهند کرد.

در حال حاضر، دسترسی به این بازی به خاطر نقض رهنمودهای فروشگاه اپل- که هرگونه مضمونی علیه نژاد، فرهنگ، دولت، شرکتی حقیقی و یا دیگر اشخاص حقیقی خاص را ممنوع می‌سازد – از سوی این شرکت متوقف شده است.

ممنوعیت

الهام گرفتن طراحان این بازی از کشت و کشتارهای سوریه، نوعی از بی‌تفاوتی و سنگدلی را به نمایش می‌گذارد؛ ولی توماس راولینگز، طراح این بازی عقیده دیگری دارد:

اگر واژه "بازی" مشکل‌ساز است، ما خوشحال می‌شویم که بدان عنوان "شبیه‌سازی" یا "بازی حساس به کنش کاربران(interactive experience)" اطلاق شود؛ نکته مهم این است که ما از این رسانه به عنوان ابزاری برای بیان و بررسی ناپایداری‌های موجود در این وضعیت استفاده کرده‌ایم. این بازی به شما اجازه می‌دهد تا در قلمرویی مشابه به کاوش مجدد پرداخته و چگونگی عملکرد گزینه‌های مختلف را مشاهده کنید. همچنین کاربران در این بازی می‌توانند پیامدهای گسترده‌ این گزینه‌ها را درک کنند.

"تیم سازنده بازی‌ها از روی اخبار متعلق به اوراک دیجیتال(Auroch Digital’s GameTheNews team)"، "آخرین مرحله بازیِ سوریه" را طی دو هفته تولید کرده است. مشارکت‌ کنندگان در این پروژه، درگیری سوریه را دنبال کرده و طراحی این بازی را مطابق با اخبار رسیده از سوریه پیش برده‌اند.

ممنوعیت

در بخشی از بازی به نقش ایران در سوریه پرداخته می‌شود

ظاهر این بازی به جای نشان دادن سربازی در حال شلیک به دشمنان، بیشتر شبیه بازی ورق طراحی شده است. کاربران می‌بایست اقداماتی تاکتیکی را برای پیشبرد مقاصد شورشیان اتخاذ کنند.

راولینگز گفت: تیم سازنده این بازی به منظور ارائه مجدد آن به فروشگاه اپل، تغییراتی را در آن اعمال خواهد کرد و در این رابطه برای برآورده کردن الزامات اعلام شده از سوی اپل، برخی از تعاریف و مضامین در این بازی حذف خواهد شد.

ممنوعیت

راولینگز پیش از این نیز، بازی‌هایی را بر اساس اخبار منتشره، طراحی و تولید کرده است. وی در خلال انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، "نبرد اخلاقی(interactive experience)" را طراحی کرده بود که به مناظرات اوباما و رامنی اختصاص داشت. شرکت وی در ماه دسامبر نیز بازیی را منتشر کرد که بر اساس استفاده ازبک‌ها از کودکان کار برای برداشت محصول در مزارع پنبه طراحی شده بود.