Gerdab.IR | گرداب

بودجه 3 میلیون دلاری ارتش آمریکا برای ساخت گوشی هوشمند "تشخیص هویت‌"

تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۱

وزارت دفاع آمریکا بودجه تحقیقاتی 3 میلیون دلاری را به شرکت تکنولوژی "AOptix" مستقر در کالیفرنیا تخصیص داده است تا این شرکت بتواند ابزار مورد نیاز ارتش آمریکا را بر روی گوشی‌های هوشمند به اجرا درآورد.

بودجه 3 میلیون دلاری ارتش آمریکا برای ساخت گوشی هوشمند به گزارش گرداب، وزارت دفاع آمریکا بودجه تحقیقاتی 3 میلیون دلاری را به شرکت تکنولوژی "AOptix" مستقر در کالیفرنیا تخصیص داده است تا این شرکت بتواند ابزار مورد نیاز ارتش آمریکا را بر روی گوشی‌های هوشمند به اجرا درآورد.

این تکنولوژی در‌آینده به سربازان آمریکایی اجازه می‌دهد تا بتوانند به‌راحتی بوسیله گوشی‌های هوشمند ویژگی‌های صورت و هویت یک فرد را از راه دور اسکن کنند.

شرکت "AOptix" در حال توسعه سیستم‌های تشخیص چهره و احراز هویت از طریق اثر انگشت بر روی گوشی‌های هوشمند است. این شرکت با تشکیل تیمی متشکل از متخصصان تکنولوژی اطلاعات ارتش آمریکا در حال ساخت یک نسخه طبقه‌بندی شده از این محصول برای پنتاگون است.

"Chuck Yort" معاون رئیس شرکت "AOptix" بیان کرده است: "وزارت دفاع آمریکا یک نسخه اولیه از این سیستم را دیده و تحت تاثیر قابلیت‌های این سیستم قرار گرفته است. این محصول بر اساس نیازهای خاص وزارت دفاع آمریکا در حال توسعه است و این محصول به شکل یک گوشی هوشمند به سیستم‌های تشخیص چهره، تشخیص عنبیه، تشخیص صدا، اثر انگشت مجهز می‌شود."

نمایندگان شرکت "AOptix" مدعی شده‌اند: "دستگاه "تشخیص هویت هوشمند" (SMI) در مناطقی که کارهای تشخیص هویت افراد در آن‌جا غیر‌ممکن و هزینه‌بر است به راحتی قابل استفاده می باشد."

این محصول می‌تواند به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بر روی گوشی‌های هوشمند سوار شود به طوری‌ که با یک دوربین مخصوص می‌توان قابلیت تشخیص چهره را به گوشی هوشمند افزود،همچنین با افزودن سنسورهای اضافی می‌توان قابلیت تشخیص صدا و اثر انگشت را به این گوشی‌ها اضافه کرد.

سخنگوی شرکت "AOptix" مدعی شده است: "این سیستم می‌تواند برای برقراری قانون، امنیت مرزها، کمک‌های بشر دوستانه، بهداشت و درمان و امداد رسانی مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، این سیستم می‌تواند به‌راحتی یک شخص را در یک ایست بازرسی امنیتی شناسایی کرده و به هویت وی پی‌ببرد."

در حال حاضر سربازان آمریکایی از سیستم "HIIDE" برای اسکن، آپلود و انتقال داده از چهره و چشم یک فرد استفاده می کنند.

منابع:

www.rianovosti.com
www.aoptix.com