Gerdab.IR | گرداب

دیده بان حقوق بشر:

شکنجه در آلمان، انگلیس و فرانسه

تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۹

ديده بانان حقوق بشر اروپاي غربي در گزارش خود فاش كرد: كشورهاي آلمان، انگليس و فرانسه به بهانه مبارزه با تروريسم اتباع خارجي مظنون به دست داشتن در عمليات تروريستي را مورد شكنجه هاي شديد قرار مي دهند.

 
 گرداب- به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري المنار، "جوديت ساندرلند" ديده بان حقوق بشر در اروپاي غربي تأكيد كرد: دولت هاي برلين، لندن و پاريس براي بدست آوردن اطلاعات از افراد مظنون، به شكنجه هاي سخت متوسل مي شوند.

در اين گزارش ديده بانان حقوق بشر تحت عنوان "هيچ سؤالي پرسيده نمي شود: همکاري اطلاعاتي با کشورهايي که شکنجه گر هستند"، تأكيد شده است، توسل به زور و اعمال شكنجه توسط سرويس هاي امنيتي-جاسوسي اين سه كشور اروپايي در تناقص با تعهدات ضدشكنجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپاست و تداوم اين مسائل وجهه و اعتبار اتحاديه اروپا را در جهان مخدوش خواهدكرد.

بر اساس اين گزارش، ديده بانان تصريح کردند: با وجود آنکه اعترافاتي که تحت شکنجه از مظنونان گرفته مي شود از لحاظ قانوني هيچ اعتباري ندارد، اين اعترافات در دادگاه هاي اين سه کشور به عنوان سند ارائه شده و افراد با آنها محکوم مي شوند.

گفتني است، اين افراد معتقدند بدون اين اقدامات وحشيانه و نقض ممنوعيت اعمال شکنجه نيز مي توان روند قانوني اعتراف گرفتن از زندانيان را طي کرد.