Gerdab.IR | گرداب

واکنش آلمان ها به ضرب و شتم زن ایرانی

تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۹

سفارت آلمان در تهران در پي پيگيري‌ درباره مضروب شدن يك زن ايراني در اين سفارت اعلام كرد كه پس از بررسي‌هاي لازم درباره اين حادثه تنها «درصورت لزوم» بيانيه‌اي صادر مي‌كند كه تاكنون هيچ پاسخي از سوي سفارت آلمان در قالب بيانيه داده نشده است.

سفارت ‌آلمان مدعي شد هيچ‌گونه نشانه‌اي مبني براقدام اشتباه و بدخواهانه ازسوي كارمندان اين سفارت عليه شهروند زن ايراني مضروب شده پيدا نكرده است!

به گزارش گرداب به نقل از ايسنا، درپي ضرب و شتم يك زن ايراني در سفارت آلمان در تهران در هفته گذشته، يك مقام مسوول در سفارت آلمان به ايسنا گفت:« پس از بررسي‌هاي انجام شده درباره حادثه مذكور، هيچ‌گونه نشانه‌ بدخواهانه و هم‌چنين اقدامي اشتباه از سوي كارمندان سفارت آلمان نسبت به فرد مذكور پيدا نشده است!»

سفارت آ‌لمان حتي دلجويي از اين شهروند ايراني كه با شيوه‌اي غيرقابل توجيح مورد ضرب و شتم قرار گرفته را نيز تكذيب و اعلام كرد:«در گفت‌وگوي تلفني كه با اين زن انجام شده است تنها درباره اين حادثه صحبت شد كه پس از آن بررسي‌ها براساس‌ آن گفت‌وگو انجام گرفت.»

هم‌چنين يكي از مسوولان سفارت آلمان درباره جراحات وارده به شهروند زن ايراني مضروب شده در سفارت آلمان گفت:« ما از اظهارات اين زن ايراني خبر نداريم! و دكتر هم نيستيم! كه در اين‌باره سخني بگوييم، بلكه با اين زن تنها درباره آن حادثه گفت‌وگو شده است و بررسي‌ها درباره آن انجام گرفته است.»

هم‌چنين در تماس تلفني با سخنگوي وزارت خارجه آلمان در برلين و الكساندر وتنر ـ از بخش مطبوعاتي اين وزارتخانه ـ درباره حادثه مذكور پرسيد كه وي اعلام كرد:اين موضوع مورد بررسي قرار مي‌گيرد و پس از بررسي‌هاي انجام شده، بيانيه‌اي در جهت پيگيري اين موضوع به سفارت آلمان در تهران ارسال خواهد شد.

اين درحالي است كه در پيگيري‌ در روزهاي گذشته هيچ پاسخي از سوي سفارت آلمان در قالب بيانيه داده نشده است.


صبح يك‌شنبه هفته قبل خانم 55 ساله ايراني درحالي كه براي انجام امور اداري به سفارت آلمان در تهران مراجعه كرده بود از سوي كارمندان اين سفارت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

وي كه ابتدا با همراهي كارمندان سفارت وارد آن محل شده بود با فحاشي ماموران آن‌جا مواجه مي‌شود. آن‌ها تلاش كردند تا وي را از سفارت بيرون كنند كه در نهايت منجر به آسيب ديدن دست‌ها و گردن وي مي‌شود.