Gerdab.IR | گرداب

با تلاش ایران

قطعنامه سیطره آمریکا بر امنیت حوزه مجازی تصویب نشد

تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۹

معاون وزیر ارتباطات گفت: با تلاش نمایندگان ایران در اجلاس جهانی توسعه مخابرات "WTDC" قطعنامه ای تصویب شد که، بر اساس آن کشورها باید برای امنیت در حوزه مجازی فناوری اطلاعات براساس قوانین و مقررات و توانمندیهای داخلی عمل کنند، نه براساس قوانین و مقررات امریکا.

معاون وزیر ارتباطات گفت: نمایندگان ایران در اجلاس جهانی توسعه مخابرات " WTDC" مانع از تصویب قطعنامه ای شدند که در آن پیشنهاد شده بود تمامی کشورها در امنیت حوزه فناوری اطلاعات ضمن استفاده از امکانات شرکتهای آمریکایی براساس قوانین و مقررات این کشور رفتار کنند.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاری مهر، صمد مومن بالله گفت: در حالی که قطعنامه پیشنهادی از سوی برخی کشورها حمایت می شد با تلاش نمایندگان ایرانی در این اجلاس و حمایت کشورهای مستقل در بندهای پیشنهادی این قطعنامه تغییرات زیادی داده شد.

وی افزود: براساس قطعنامه ای که با تلاش ایران تصویب شد، کشورها باید برای امنیت در حوزه مجازی فناوری اطلاعات بر اساس قوانین و مقررات و توانمندیهای داخلی عمل کنند و در مرحله بعدی کشورها در این حوزه می توانند براساس قوانین و مقررات منطقه ای عمل کرده و یا از امکانات و توانمندی سازمانهای منطقه ای استفاده کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در بند دیگری از این قطعنامه آمده است بعد از این مرحله، هر یک از کشورها در صورت صلاحدید می توانند برای تامین امنیت حوزه مجازی به موسسات و شرکتهای بین المللی مراجعه کنند.