Gerdab.IR | گرداب

آخرین خبرها از هک 18 میلیون ایمیل؛

میل سرور هیچ‌یک از سازمان‌ها هک نشده است

تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری جرایم سایبری پلیس فتا با اعلام این‌که میل سرور هیچ‌یک از سازمان‌ها هک نشده است، گفت: تنها ایمیل چند کاربر صدا و سیما به علت خطای این افراد هک شده است.

به گزارش گرداب و به نقل از خبرگزاری مهر، سرهنگ علی نیک نفس با اشاره به هک تعدادی از ایمیل‌های کاربران ایرانی اظهار داشت: پس از این‌که واحد رسیدگی به جرایم شبکه یا پیشرفته پلیس آلمان خبر از هک 18 میلیون آدرس ایمیل توسط هکرها داد در بررسی‌های بیش‌تر مشخص شد تعدادی از این آدرس ایمیل‌ها مربوط به کاربران ایران است. در بررسی‌های تخصصی پلیس فتا مشخص شد هیچ میل سروری هک نشده و هک آدرس‌ها به صورت پراکنده انجام شده است و این موضوع ناشی از خطای کاربر است.

وی ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی مشخص شد هیچ سازمان و وزارتخانه‌ای مورد هجوم قرار نگرفته است.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری جرایم سایبری پلیس فتا تنها چند ایمیل از کاربران سازمان صدا و سیما در میان آدرس‌های هک شده قرار دارد که این موضوع نیز ناشی از ضعف و خطای کاربر بوده و هیچ ربطی به سرور سازمان صدا و سیما ندارد.

به گفته نیک نفس، وقتی تنظیمات امنیتی ایمیل کاربر به صورت دقیق انجام نشود یا آن‌ها گرفتار فیشینگ و سرقت اطلاعات شوند، هکر اقدام به پیشنهاداتی برای اصلاحات و تنظیمات مجدد می‌کند که تمام کاربران باید در این رابطه هوشیار باشند و اقدام به تغییر تنظیمات بر اساس گفته‌های فرد ناشناس نکنند. هکرها با این اقدمات می‌خواهند جای پای خودشان را محکم کنند و اطلاعات خصوصی افراد را به سرقت ببرند.